Juleshopping sammen med Anne!!!

I kveld kom Anne å hentet meg for at vi skulle dra å kjøpe bursdagspresangen min.  Vi dro ned på Expert for å se på kaffemaskin. I utgangspunktet tenkte jeg på en Nespresso-maskin, men når vi kom ned dit oppdaget jeg hvor liten den var. Det var ingen sjangse for at jeg skulle få plassert et krus på den. Plus at kapslene enten må bestilles på nettet eller kjøpes i butikken på Egertorvet her i Oslo, avgjorde saken. I stedet bestemte jeg meg for denne:

Nescafè Dolce Gusto Creativa

 Nescafè Dolce Gusto Creativa by DeLonghi

Med denne typen får jeg tak i kapslene på Rema og andre dagligvarbutikker, noe som gjør det mye enklere.

Etter at vi hadde vært på Expert dro vi rett bort i veien til Smart Club.  Der fikk jeg tak i fine dobble julekort, kransekake, lefse og 10 kg med klementiner.  De hadde fine store marsipankaker der til 500,- som jeg tenker at jeg skal kjøpe til burstagen min.  Skal dra tilbake til onsdagen og kjøpe den + enten gulerotkake eller verdens beste.  Da har jeg kaker nok til bursdagen min.

Før vi avslutta shoppingrunden var vi innom Ultra, hvor jeg kjøpte inn juleribba og noen pakker med surkål.  Over helga skal jeg kjøpe medisterdeig og kjøttdeig for å lage medisterkaker.  Hadde først tenkt til å bruke kjøpekaker, men jeg har ombestemte meg.

Må snart legge meg siden jeg må tidlig på jobb i morgen for å være med på årets siste allmannamøte i Folkets Hus…..

2 kommentarer
    1. Ja da har du jo fÃ¥tt unna noe til jul. Juleribba og medisterkakene vÃ¥r ligger i fryser’n, og medisterkaker har gubben laget og stekt!!! Veldig fin den kaffemaskinen, vi har kjøpt den eldre varianten som kommer i sort og rød. Vi kjøpte den sorte – julegave til gubben dette da, men han plukket den ut selv. Ønsker deg en fin torsdag.

    2. Heisan for en turbodag;-)) Så bra at du fikk deg en sånn kaffi maskin, min samboer sa til meg at eg aldri kunne hatt ei sånn maskin, han mener eg drikker så mye kaffi at eg hadde jobba meg skvett forderva med og lage meg 1 og 1 kopp.. hehehehe
      Vi bruker pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften, så vi har kjøpt inn 2 store pinnesider, nam nam.. ribbe bruker vi i romjula.
      Ha en flott torsdag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg