Jentetur til Nordby Shoppingsenter i dag….

For noen dager siden snakket Anne og jeg om at vi skulle dra til Sverige i dag. Jeg var veldig spent på om formen min var såpass at jeg ville orke å dra, og det var den… Å det holdt seg stort sett sånn hele dagen oxo, men jeg kjenner at jeg er veldig sliten nå så det er godt å være hjemme å slappe av på sofaen :o)

Vi var tre “jenter” som satte avgårde ved 9 tiden i dag, men endte opp i en stillestående kø opp mot Ryen.  Vi kom fra Lørenskog, og brukte vel 30 min fra Valle Hovin og opp til Ryenkrysset, men da var proppen løsnet og trafikken fløyt fint igjen.

Alle tre fikk glitter i øynene når vi kom forbi skjerfbutikken, og da bare måtte vi innom for å se om vi fant noe spennende.

De hadde noen fine skjerf med paljetter som vi falt for alle sammen, og jeg kjøpte meg tre stykker jeg da i forskjellige farger. Klarte nemlig ikke å bestemme meg for hvem jeg skulle ta.

Fargene kommer ikke helt frem her, men det er fra venstre brunt, lakserødt og tilslutt lilla…  

Bente sto først utenfor å kikka, men hun klarte ikke å la være hun heller.  Hun så oxo på de samme skjerfene som Anne og jeg, men endte opp med en annen type til slutt.

Måtte jo innom Zizzi, hvor jeg i utgangspunktet hadde bestemt at jeg ikke skulle handle i det hele tatt. For jeg trengte jo ikke noe der nå…. Hahahaha!!!  Kom over disse to korte jakkene, og jeg klarte ikke å la være å kjøpe dem. De hadde kostet 699,- men var satt ned med 50% så fikk to for prisen av en… Bra kjøpe!!!

Man blir sliten av å traske sånn, og da var det godt å sette seg ned for å ta en kopp med kaffe og slæppe av litt.

Hehe, Anne og Bente var nok ikke helt klar over at jeg tok bilde av dem… Ser nå i allefall sånn ut :o)

Er man på handeletur kan man ikke sitte så lenge å kule’n, man må videre for å shoppe mer. Tiden går jo så vanvittig fort når man har det gøy…., og gøy har man når man flyr fra butikk til butikk, hehe!!

Anne fant ut at hun trengte litt nytt puppeoppheng, og fant tilslutt noe hun likte inne hos KappAhl.  Mange ganger så har de litt mer utvalg i Sverige, men denne gangen hadde de akkurat det samme som i butikkene her hjemme.

Bente skulle kjøpe med en halvkilo med godt til moren sin, sånn at hun hadde når barnebarna kom på besøk, hehehe. Innen hun var ferdig å plukke så ble det 1,8 kg. Jeg er riktig så stolt av megselv… for denne damen kjøpte nemlig ikke noe godt i det hele tatt.  Lysten var der, men jeg greide å stå i mot :o)

Jeg kjøpte meg heller noen nye DVD serier til samlingen min.  Fant ut i går at jeg manglet sesong 3, 4 og 5 av Bones.. For noen år siden spilte Per Oskarsson en politietterforsker i 5 filmer under tittelen Polisen i Strömstad, og jeg syntes filmene var så fine.  Når jeg var hos fetteren min i forrige uke så fortalte han at de hadde kjøpt den, og da måtte jo jeg oxo ha den :o)



Hos Ittala Outlet kjøpte jeg endelig de blå glassene til kjøkkenet som jeg har ønsket meg siden jeg så dem i høst.  Da hadde jeg ikke råd til å kjøpe dem.  Kjøpte 6 stykker, men lurer på om jeg skal kjøpe meg noen flere ved neste besøk. Glassene er ikke så lyse som de ser ut til på bilde, men det var umulig å få frem fargen da jeg tok bilde.


Når vi var ferdig med å handle matvarer sto vi å prata litt før vi skulle gå tilbake til bilen, og plutselig fikk jeg se fetteren min Gunnar gå forbi utenfor.  Like før hadde jeg høylytt sagt at det er da merkelig at jeg aldrig ser noen kjente når jeg er i Sverige. Andre personer treffer jo stadig folk de kjenner…!!!

Gunnar har egne busser, og i dag brukte han denne doningen… et råskinn av en buss, til å kjøre en haug med damer fra Akershus på Ulltur.  Det er jo standard å dra innom Nordby sånn at damene får handla med seg kjøttvarer hjem igjen.  Har vært med moder’n på en sånn tur til Lysekil en gang, og da stoppet vi for å handle på hjemturen.

Etter å ha tatt farvel med fetter Gunnar, så følte vi at vi hadde fått med oss det som var noe få med….  Magene rumlet og hode surret så vi fant ut at det var på tide å kjøre bort til Solli og By the Way for en liten middag før vi dro tilbake mot Oslo. Da vi kjørte bort for å spise kjente jeg at kroppen min hadde fått mer enn nok, og det verket både her og der, men jeg tok meg et par piller før jeg spiste så gikk det greit resten av ferden.

Når jeg kom hjem var pusene helt ville…..  De var veldig glad for at mammen hadde kommet hjem igjen til dem. Det er vel ikke til å komme fra at de har blitt bortskjemte med at mammen er hjemme med dem hver dag, og da syntes de nok at det er veldig trasig når hun reiser bort i mange timer.  Nå er hun hjemme, og halvt sitter og halvt ligger på sofaen med Vinja liggende godt inntil det ene benet :o)

Selv om jeg er veldig sliten i kroppen, så har det vært godt for psyken å være sammen med venninnene hele dagen. Vi har skravla, ledd og mimret å hatt en helt fantastisk dag :o)

6 kommentarer
    1. Vi var der på søndag – og da var det adskillig flere mennesker der enn på dine bilder. Tror nok det var lurt av dere å reise en hverdag kanskje.

    2. Mojita: Jeg ble faktisk litt overrasket over at det var så lite folk da vi kom dit. Sist jeg var der var oxo en ukedag, men da var det adskillig flere mennesker. Det var egentlig ganske deilig :o) Serlig inne i matbutikken, for jeg hater å stå i kø når jeg skal handle mat :o)

    3. Hei på deg, koselig og morsomme bilder av deg og venninne på shopping i Harryland:-))
      Skal en tur i neste uke tenker eg, fylle opp frysen og vinlageret..hihihi…syns du er slink som orker alle turene til disse senterene, det kan jo ta knekken på hvem som helst.
      Ha en flott dag i solen:-)
      Klem fra Sidsel

    4. krimbloggen: Du skjønner de Sidsel :o) Jeg har svart belte i shopping, hehehe!!! Når jeg slippes løs på et shoppingsenteret er jeg veldig happy jeg… kan gå der i timesvis, hvis jeg har penger å handle for selv da. Kjedelig hvis jeg må dilte etter andre da, hehehe!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg