I går kasta Ronja opp igjen!!!!

I går skjedde det igjen, da kastet Ronja opp igjen.  Det var bare maten hun hadde kastet opp, ikke blod eller noe annet guff. Jeg har aldrig hatt katter før jeg fikk disse to gullklompene, og vet ikke om det er vanlig at de kan gjør sånn innimellom?????

Hun var nettopp på kjøkkenet og spiste litt tørrfór, kunne høre at det knaska.  Ellers så er hun jo våken, og nysgjerrig å virker ikke trøtt og slapp. Hun og Vinja sover omtrent like mye…  Nå sitter begge to å kikker ut, og småsmatrer på fugler og blader som rører seg i vinden.

Jeg forsøkte å veie henne i sta, men da slo hun seg helt vrang… Prøvde å veie henne sammen med meg på badevekta… 2 ganger, men da sprella hun så fælt med bena at vekta ikke klarte å stoppe på en vekt… bare nulla seg ut.  Ga opp, og tenkte jeg at jeg får heller vente litt å prøve igjen senere.

Jeg har ikke lyst til å fote henne rundt hele dagen heller, for det merker hun å liker dårlig.  Når hun spiser liker hun ikke at jeg ser på, da går hun vekk å kommer tilbake når jeg har gått.  Jeg skal nå alikevel følge litt med, for å se at hun fortsetter å spise i dag og klarer å beholde det.  Hvis ikke blir det en tur til dyrlegen….

Blogges :o)

1 kommentar
    1. Åååh sÃ¥ irri at de spyr… Kanskje ho har spist pÃ¥ plantene dine, det skal du ikke se vekk ifra, for de pleier jo og spise gras nÃ¥r det er tilgjengelig, en an ting er at ho kanskje overspiser, hehehe.. det gjør den ene pusen min, og da kommer det opp igjen, du vet tørr foret utvider seg i vatn, og er de for glupske da sÃ¥ blir det ikke plass i magen. GÃ¥ pÃ¥ en dyrebutikk og kjøp ei potte med gress og ha i stua.. hihihi sÃ¥ skal du se de gnasker masse pÃ¥ den den, det hjelper de og fÃ¥ renska opp magen for hÃ¥rballer og diverse. Mine spiser gress ute om dagene og har eg planter i huset sÃ¥ spiser de opp de og, hehe.. sÃ¥ det er utelukket og ha sÃ¥nne ting i hus, en mÃ¥ jo vite om plantene er giftige for dyr.. Men fortsetter ho spyinga og du vet at det ikke er planter eller overspising som gjør det sÃ¥ mÃ¥ du til dyrlegen og sjekke at det ikke er en hÃ¥rball som ligger der og sperrer..
      Ha en flotters dag videre;-)) Vi har strÃ¥lende regn og vind i dag.. snøhelvette minker og minker… yiiihaaaa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg