Sjuk pus og tannverk…..

I går var jeg hos Veterinæren med Ronja, og de måtte bedøve henne for å ta blodprøver…  Blodprøvene var stort sett greie, bortsett fra en verdi som de mente skyltes en betennelse i bukspyttkjertelen. Hun fikk drypp, smerteplaster og kvalmedempende sprøyte.  Hun sov så hardt at de måtte gi henne dobbel dose med oppvåkning.

Da jeg fikk henne ut etter en lang stund lå hun som om hun var død….  Jeg er så fryktelig pysete og hjelpesløs når kattene blir sjuke. Fikk helt hjertebank og følte meg uttafor.  Ble sittende en liten stund for at hun skulle kvikkne til litt mer før vi dro hjem. Hjemme ventet Vinja, og det var ikke noe hjertelig velkomst skal jeg si….  Med det samme hun fikk se Ronja satte hun i gang med å frese og knurre, å ved et par anledninger dasket hun til henne.

Om jeg gjorde riktig i natt vet jeg ikke, men jeg tok med meg Ronja inn på soverommet og lukket døra.  Mye av tiden lå hun oppe i senga og inntil meg å sov.  Jeg har ikke sovet serlig mye…..  Hun ble litt mer våken utover natten og morningen, men er fortsatt sløv etter bedøvelsen. Ørene og potene er litt kalde, så nå foter jeg henne for at hun ikke skal legge seg på det kalde gulvet så hun blir enda mer kald.  Vinja er like sur, og flyr rundt å knurrer og freser…. får hun sjangsen dasker hun til henne oxo.

Når de ble sterilisert var ingen av dem på langnær så hengete etter bedøvelsen/narkosen…  Jeg liker ikke at godklumpen min er så uttafor :o(  En positiv ting var at Ronja ikke hadde gått ned i vekt, hun veide 4,9 kg som ved siste kontroll i september.

Nå skal jeg virkelig syyyte…….

Jeg skulle ha vært hos tannlegen for lenge siden pga 4 brekte jeksler, men jeg har jo sånn vanvittig tannlegeskrekk at jeg har ikke tørt.  Nå har den ene jekslen blitt så vanvittig vond at jeg ikke holder ut lenger, og jeg ringte til Byporten Tannlegesenter i sta for å bestille en time.  De hadde ingen i dag, men i morgen kl 11:50 fikk jeg time.  Jeg gruer meg noe vanvittig, men når det har blitt så ille at jeg ikke kan bite sammen uten at smertene jager nedover i kjeven.  Akkurat nå blåser jeg i hva de må gjøre, bare jeg slipper å ha så vondt.  Hvis det er noe positivt med det så orker jeg ikke å spise, og går ned litt i vekt, hehehe!!!

Nå skal jeg gå å sette meg inn i stua sammen med Ronja som har lagt seg i sofan…. Uff, stakkars lille pusen min :o(

2 kommentarer
    1. Hei hei 🙂 Uff syk pus….ikke morsomt nei
      Tannlegeskrekk????Joda kjenner til det ja,jeg blir uvel hver gang jeg skal dit,så nå må jeg nok finne en som kan legge meg i narkose tenker jeg.Har ikke vært der siden 05….Jeg har ikke akkurat så mye problemer med tennene da,gikk hele 25 år før mitt første hull dukket opp. Missunder deg ikke.
      Ønsker deg lykke til og en fin dag videre 🙂
      Blogger klemz Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg