Tannlegen om litt……

Jeg har ikke satt mine ben hos tannlegen på over 10 år, men nå er det desverre ingen vei utenom.  Har brekt en jeksel, for en stund siden, og nå har den vært så vond i flere dager. Jeg har spist mer Ibux de siste dagene enn jeg har gjort på et helt år. 

Problemet er at jeg har så sterk tannlegeskrekk at jeg blir dårlig bare av å tenke på å gå dit. Jeg har jo vist at det ikke kunne gå stort lenger, men som alltid skyver jeg alle ubehagelighetene foran meg så lenge som mulig.  Siden torsdag har jeg ikke klart å spise annet enn puffet havre m/melk, og Yt.  Det er helt umulig å bite sammen uten at smertene fra tannen skyter rundt i kjeven. 

Jeg har i tillegg to jeksler til som det knekket av biter som jeg har gått med en stund.  Før noen sier det…. JA, JEG VET JEG BURDE HA GÅTT FØR….  Prøver å psyke meg opp her jeg sitter, men det går i grunnen ganske dårlig. Regner med at jeg kommer til skjelve som bare det når jeg går inn døra etterpå!!!

Noe positivt er at Ronja har spist både våtfor og tørfor i går og dag…  Vinja er forsatt veldig usikker på søsteren, og kommer hun for nær freser og knurrer hun til henne. Alikevel kan de nå være i samme rommet uten for mye styr, og jeg håper det går bra når jeg drar til tannlegen…..!!!!

Blogges!!!

10 kommentarer
    1. Kondolerer,føler med deg.Man føler som man blir jaget frem til hoggstabben med å gå til tannlegen. Lykke til og håper ikke dagen din blir ødelagt helt nå.
      Blogger klemz Sissel

    2. Ã…ff… Det mÃ¥ jo vere helt forferdelig og ha sÃ¥nn skrekk… NÃ¥ er du nok ferdig og det har sikkert gÃ¥tt kjempefint;-))
      Pusane er vittige når en av de har fått nye lukter på seg, det kan nok ta flere dager før den blir igjenkjent av den som ikke har vert hos dyrlegen.. thii.. kjenner godt til det der;-)) Eg pleier og gnikke pelsen til den som freser og for så og sette de luktene på den ukjente nye pusen som er komt i hus. hehehe .. da pleier det og gå litt fortere med igjenkjennelsen;-)))
      Ha en flotters lørdag videre

    3. muumimamma: Kom til helt fantastiske folk som var sÃ¥ beroligende og greie, sÃ¥ jeg slapp den biten. Det gikk mye bedre enn jeg trodde det skulle gÃ¥, men tanna var det ikke noe Ã¥ gjøre med… den mÃ¥tte ut!!

    4. Allis: Jeg kom nettopp hjem fra tannlegen nÃ¥ – en tann, hehe!!! Den var brukket sÃ¥ langt ned at det ikke var noe vits Ã¥ fixe den. Har fÃ¥tt igjen følelsen pÃ¥ leppene, og deler av tungen…. Ikke sÃ¥ lett Ã¥ prate!! Hehehe, damen pÃ¥ apoteket forstod nesten ikke hva jeg sa :o)

      Takk for det tipset med Ã¥ gni inn pelsen pÃ¥ fresepusen, det skal jeg huske til en annen gang. NÃ¥ er det nesten over ser det ut til… De kan være i samme rom uten at Vinja freser, og hun har t.o.m vært borte Ã¥ snust litt pÃ¥ Ronja… men da freste hun Ã¥ løp vekk.

      Det var første gangen for meg, og jeg var ikke helt forberedt!!!

      Ha en flotters lørdag du oxo!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg