Første fase hos tannlegen over…. :o)

“Skrev denne for flere timer siden, men serveren var nede så jeg fikk ikke lagt den ut”

Måtte opp grytidlig i dag for å rekke tannlegetimen min på Byporten.  Mens jeg satt å gjorde meg i stand, satt jeg å droddlet litt på om jeg skulle ta banen eller kjøre selv.  Ble til slutt enig med megselv om at jeg skulle ta t-banen, og jeg tror at det var en lur besluttning.  Det var kø nedover på veien.

 

Det gikk raskt å fjerne stingene, og det merket jeg ikke engang.  Det var langt mer ubehagelig når han tok ut dotten som hadde ligget nede i såret med antibiotika, men det gikk greit alikevel.  Etterpå tok han røntgen bilder å gikk over alle tennene mine.  Vi ble enig om at den bakerste tannen nede høyre side, oxo skulle trekkes…. den er knekt omtrent like så ille som den andre, men den er ikke betent heldigvis.  Neste tann skal settes på krone, og så er det noen slitte gamle fyllinger som må byttes ut.  Skal tilbake 02.05. for å reparere 3 fyllinger.  Disse tingene kommer til å koste meg i underkant av 14.000,-, hvis ikke noe uforutsett oppstår.  Syntes ikke at det var så ille som jeg hadde forventet meg.  Mens han hadde meg i stolen, fjernet han 10 år med tannsten…..  Var ikke så veldig mye, men det var godt å bli kvitt det.

Tror tannlegeskrekken har minsket ganske mye :o)  Nå kan jeg møte sommeren med et frisk smil, hehehehe!!!

Da jeg var ferdig hos tannlegen var det ikke så lenge til kollegene på jobben skulle spise lunch, så jeg kjøpte med meg en yoghurt og dro opp til dem. Jeg savnet dem faktisk kjente jeg, og det var så kozelig å sitte å sludre over en kopp kaffe igjen. De var ikke så mange på jobb, for Anita hadde ikke jobbedag, vikaren og Lena var sjuke.  Bente fortalte at sjefen hadde tenkt til å ringe meg før påske, og jeg ble så lenge jeg kunne uten at hun dukket opp.  Møtet hun var på tok lenger tid.  Hun sendte meg en melding da jeg kom hjem, og vi ble enig om at jeg ringer henne etter at jeg har vært hos legen i morgen.

Vi hadde fått en pose med påskegodterier alle sammen, så det passet veldig godt at jeg var innom jobben akkurat i dag.  Tok bare rask titt, og det var kvikklunch, påskesjokoladeegg og en pose med små fylte påskeegg + en gul turdrikkekopp m/lokk i plast.

Niesen min Linda ringte meg med det samme jeg kom hjem i sta, og vi hadde en veldig lang og kozelig prat.  Det var så lenge siden sist vi hadde det.  Sønnen hennes på ca 6 mnd ville oxo ha sagt sitt innimellom, og han var ikke så veldig imponert over at mamma satt å pratet i telefonen.  Tilslutt protesterte han høylytt for å si fra at nå var han i grunnen ganske sulten, og han ville ha mat NÅ, hehehehe!!  Jeg har ikke hilst på han enda, de bor vel 6 timer med bil unna i Skånevik, Hordaland.  Til sommeren kommer de innover til Oslo, så da byr anledningen seg :o)

Ojsann, det er vist flere som er sulten……  NEMLIG JEG!!!  Magen min romler så høyt at det er vist på tide jeg ordner litt middag til megselv oxo.

Ha en fortsatt fin dag :o)  Vi blogges!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg