Lunt og fint pÃ¥ en kjølig dag….

Det så ikke så ille ut, værmessig altså, da jeg sto opp ved åttetiden…  Så etter at jeg hadde ryddet i en stabel med papirer på skrivebordet, og gjort et forsøk på å betale noen regninger… uten hell, brygget jeg en stor kopp med kaffe å flyttet ut på verandaen. 

Med det samme jeg tok i dørhåndtaket å åpnet døra, strøyk to grå pelsdotter forbi meg i en rasende fart. Ronja og Vinja var bare så fornøyd for å komme ut å lufte seg. Verandaen måtte jo snuses over…, fra øverst til nederst og i alle kroker. Det er det samme hver eneste dag, hehehehe!!

 

For tiden har jeg begynt å lese Margit Sandemo’s Lysets Rike.. Når den kom ut på 90-tallet ble det aldrig til at jeg kjøpte den, men nå som den har blitt utgitt pånytt har jeg gjort det. Denne gangen utgir de to bøker i en. Har kommet så langt som til bok to, litt over halvparten. Hadde glemt hvor mye jeg liker å lese den type bøker…. Husker hvor besatt jeg var når Isfolket kom ut, og jeg tror at jeg har lest serien 3 eller 4 ganger :o))


Det var kozelig å få blomster i verandakassene mine igjen…. I fjor brukte jeg ikke verandaen i det hele tatt, og gadd ikke å plante noe i kassene. Jeg hadde mistet helt gløden i fjor, og hadde ingen interesse til å gjøre noe der ute. Er veldig glad for at det kapittelet er over, for det er så kozelig med blomster og stash rundt seg :o))

Da jeg var på Plantasjen å kjøpte inn planter fant jeg ut at jeg måtte ha en ny vannkanne oxo. Sto lenge å lurte på hvilken farge jeg skulle velge, grønn eller rosa, men som dere ser så ble det den grønne. Var litt mer umph i den fargen syntes jeg.

Jeg sa tidligere at Lavendelen min så veldig ensom ut der den sto, og da jeg dro på Plantasjen igjen i går kjøpte jeg et par Spanske Margeritter og blå potteskjulere i kjeramikk. Ble ikke så verst de vel? Lavendelen ser iallefall ikke så ensom ut, hehehe!!

Siden det var litt kjølig ute, inviet jeg den gamle lykten… Det ble ikke noe varmere, men det virket nå i alle fall sånn.

Måtte ha litt lys på bordet oxo…, skulle kanskje ha vært rødt!! Like etter jeg tok bilde kom Vinja hoppende ut av kjøkkenvinduet å stakk nesen ned i lykten, og da lukta da svidd pus med en gang. Hun har gjort dette noen ganger før, men det er en stund siden hun har gjort det så jeg trodde hun hadde lært…, å nei da!!

Når regnet kom luktet det så utrolig godt ute… Jeg har ikke tenkt så mye på det, men det har blitt veldig grønt de siste dagene, og endel av de tidlige buskene har oxo kommet i full blomst nå.

Om litt er det Den 6. sans på TV-Norge, og den må jeg få med meg… Det er vel finale i kveld, og det blir spennende å se hvem som gjør det best.. :o))

Ha en fortsatt flotters søndagskveld, og jeg er sikkert plutselig tilbake :o)))))

6 kommentarer
    1. SÃ¥ fint det ble med blomster og stæsj! Jeg elsker ogsÃ¥ bokserier. Leser sikkert ti forskjellige serier 🙂 Jeg trodde ogsÃ¥ det var finale i kveld, men den gang ei… Bare reprise… Jeg ble litt skuffet, ja.

    2. God formiddag ;-))) SÃ¥ koselige bilder du har lagt ut;-))))
      Ja de bøkene var til og med eg hekta pÃ¥ for mange Ã¥r siden, hehehe .. Men nÃ¥ leser eg ikke en eneste bok, har ikke ro i ræven til og sitte og lese mye, hehehe.. det er sÃ¥nn med filmer og, veldig sjeldent at eg ser en hel film , liker og se pÃ¥ serier som ikke varer i all æva…. hehehe .. eg er rar;-)))
      Ha en fin fin dag videre

    3. Muumimamma: Jeg oxo ble veldig skuffet over at det ikke var noen finale i går.. Kan ikke si at jeg hørte noe om at det IKKE skulle være finale.

      Ti serier pÃ¥ en gang…, hvordan klarer du Ã¥ holde de fra hverandre??

    4. Allis: Vi er nok ikke sÃ¥ veldig ulike der…. Er oxo glad i serier med avsluttende avsnitt, sÃ¥nn at jeg ikke behøver Ã¥ følge slavisk.. Da detter jedda av lasset gitt, hehehe!!

      Lesegløden kommer over meg sånn stykkevis og delt.. Akkurat nå var det veldig morsomt å lese igjen, men så plutselig blir det bråstopp en laaaaaaaang periode.

      Ha en fin dag videre du oxo :o))

    5. Baremædavettu: Du kan bare komme når du vil du :o) Mangler fortsatt en vegg med glass, så det er litt kaldt akkurat i disse dager. Ikke for det, jeg har masse pledd, hehehe!!

      Hmmm, muffins det hørtes godt ut nam nam :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg