Jeg skjelver enda…. FY FAEN FOR ET SMELL!!!

I det jeg skulle gå hjem fra jobben smalt det…. Jeg skulle gå bort til Bente for å si ha det da det braka løs, og bygningen rista så fælt at jeg sjangla. Vi ble jo engstelig siden vi ikke hviste hva som hadde skjedd.


(bilde lånt av vg.no)

Jeg er så glad for at jeg somla med å komme meg ut av døra, hadde jeg ikke gjort det ville jeg ha vært nede i 1 etg da det smalt. Der nede så det ikke ut, alle vindusrutene på gateplan var knust… Det lå like mye glass inne som ute. Vi kom oss ikke ut av bygningen fordi dørene hadde blitt vrengt en aning, og gikk ikke å åpne. Noen av gutta i etg over fikk til slutt sparket ned en lettvegg.

Utenfor var det bare kaos, folk over alt som var redde og noen gråt. Utenfor Gunnerius snakket jeg med en mann som hadde kommet ovenfra, og han fortalte at det hadde skjedd en eksplosjon oppe i regjeringskvartalet. Jeg var ikke sen om å komme meg bort i bilen, og kjørte ut av byen. Jeg ville ikke oppholde meg der lengre enn jeg måtte.

Måtte innom Ultra for å handle litt, og da jeg sto ved frysedisken kom reaksjonen… Jeg begynte å skjelve så fælt at jeg klarte ikke å røre meg av flekken. Jeg bare måtte prate med noen, og ringte til en venninne og fikk snakket av meg den verste skrekken. Jeg er fortsatt shaky, men har klart å roe meg ned ganske mye.

Dette er jo helt forferdelig, og helt ufattelig!! Jeg har aldrig vært av den oppfattning at noe sånt ikke skje her, men jeg håpet jo at det ikke ville det. 

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg gikk på ferie i dag, og slipper å oppholde meg i Oslo de nermeste dagene. Det 
var kanskje ikke helt sånn jeg hadde forestilt meg siste dag på jobb før ferien ville være :o/

11 kommentarer
    1. Stakkars deg som var midt oppe i det. Håper du har venner rundt deg som kan hjelpe deg gjennom dette. Forferdelig at sånt kan skje her men uventet er det vel ikke. Hvem som helst får jo komme inn i dette landet. Skal tenke gode tanker for deg i dagene som kommer. Håper du klarer å få en fin ferie til tross for dette. God varm klem fra meg.

    2. Ja dette kan vi nok takke regjeringen vår for, de stikke jo nesa si inn i alt mulig, og tar inn alt mulig til landet, så da er det ikke rart at det smeller. Ta noen dype mage drag og pust ut, fortsatt glad du ennå er blant oss her Vera 🙂 Jeg har blitt så provosert i dag at jeg går snart i fistel, at ikke folk skjønner at dette er terror handling og hvem som står bak en slik aksjon. Ønsker deg en fin dag videre uansett.
      Blogger klemz Sissel

    3. hobbyting: Tusen takk :o) Jo da jeg har noen å snakke med, så det skal nok gå bra :o)) Som om ikke det var nok med en bombe, så driver de jo oxo å skyter på Utøya.. Hva er det som foregår??

    4. sisselfish: Takk Sissel :o) Er glad for at jobben ligger der den gjør, og at jeg somla med å gå.. Jeg er slettes ikke overrasket over at det skjer, og har tenkt tanken mang en gang når jeg har stått tettpakket på t-banen hjem!!!

      Jeg har tatt mange magedrag, og pulsen er nede på normalen igjen heldigvis. Som du blir jeg oxo veldig provosert og opprørt over sånne feige og sadistiske handlinger. Når har terroriske handlinger noen løst noen ting som helst?????

    5. muumimamma: :o/ Hadde nok englevakt i dag… NÃ¥ er jeg bare glad for Ã¥ være hjemme, og det er ingenting som fÃ¥r meg til Ã¥ dra ned i Oslo igjen pÃ¥ 4 uker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg