En smertefull søndag hos tannlegen….

I dag gikk det ikke lenger, jeg måtte ringe til tannlegevakta på Årvoll… Kinnet mitt var stivt og hovent, pluss at jeg hadde en megastor kul rett ovenfor to av tennene i overmunnen.


(bilde hentet fra Google)

Jeg ringte dem 12:30, og da kunne jeg komme med en gang hvis jeg forta meg. Det var bare å slenge på seg noe klær å hoppe i bilen. Hadde aldrig vært der før, og jeg rota litt før jeg fant det. Herregud så varmt det var der inne… ikke noe aircondition eller vifte som sto på, og jeg trodde nesten at jeg skulle renne bort.

Tannlegen fikk ut masse puss fra den store absessen jeg hadde inne i munnen, og dyttet en gul greie med atibiotika inne i såret. Hun fortalte at de to tennene under absessen var døde, og de måtte rotfylles. Det var ikke akkurat det jeg ville høre. Nå skulle de liksom bare være igjen å sette en tann på krone, så skulle jeg være klar… BUT NO!!! Jeg fikk resept på Ery-Max antibiotika tabletter.

Dro først ned på Legevakten her i Oslo, for der viste jeg at apoteket var oppe… MEN!!! Det var jo ikke en lovlig P-plass å oppdrive, så jeg stilte meg rett utenfor. Det var jo selvsagt fult av folk, og det to forever. Plutselig kom parkeringsvakta, og jeg ville ikke få bot så jeg dro derfra. I stedet dro jeg ned å parkerte under Oslo City, og gikk bort på apoteket på Jerbanetorget. Det var tjukt av folk der oxo, men de hadde flere luker åpne å det gikk ganske radig.

I morgen mĂĄ jeg ringe til min egen tannlege, sĂĄnn at jeg kan komme pĂĄ til kontroll om et par dager. Samtidig mĂĄ jeg diskutere med han om det stemmer at tennene har reist til de evige jaktmarket ĂĄ mĂĄ rotfylles!!!!

NĂĄ skal jeg bare sitter her ĂĄ slappe av resten av dagen, og nyyte sommerdagen!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg