Tannlegebesøket over…

Når klokka ringte, før hanan gol, i dag var jeg nesten bevistløs… Det var så varmt inne i heimen seint i går kveld at jeg gikk ut å satte meg på balkongen for å lese litt. Problemet var at boka var så fin, Potensgiverne av Karin Brunk Holmquist, at jeg bare hasta videre fra det ene kapittelet til det andre…

Denne leselysten gjorde at jeg ikke fikk så mange timers søvn i dag… øynene min er som to smale streker akkurat nå!!

Selvfølgelig fikk jeg dårlig tid til tannlegen, for jeg kom meg som vanlig altfor sent avgårde. Jeg hadde et par minutter tilgode da jeg kom inn døra. Min faste tannlege var ikke der, men jeg kom til en veldig hyggelig dame. Hun tok nye bilder, og konstaterte at det var riktig at i allefall en tann må rotfylles. Den har en gammel fylling som går nesten ned til nerven, og det er store muligheter for at det var i den tannen alt startet. Hun fjernet den ekle dingsen med antibiotika som satt i såret, og klemte ut det lille som satt igjen. Såret så fint ut, og det leget bra og hun regnet med at betennelsen ville være borte når jeg var ferdig med antibiotikakuren min.

Jeg fikk ny time til mandagen igjen for å rotfylle den første tannen, og så får jeg høre hva min tannlege sier om den andre. Mest sannsynlig må jeg nok ta den andre oxo. Nå er jeg bare lykkelig for at hevelsen i munnen er så og si borte, og at den nesten er borte i ansiktet. Jeg er fortsatt stiv i kinnet og leppen så jeg smiler fortsatt litt skjevt, men det er ikke så mye igjen før det er tilbake til normalen :o))

Sola gjemmer seg bak noen skyer av og til i dag, noe som gjør at temperaturen på balkongen ikke er like høy som den har vært de siste dagene. Egentlig litt deilig det da…., klager ikke på sola men det er godt med et pusterom :o))

Nå skal jeg kaste meg over Potensgiverne igjen…. LØP OG KJØP, veldig bra bok :o))

Ha en fortsatt kjempeflott sommerdag :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg