Trist…så forferdelig trist…!!

Denne uka ringte Anne og fortalte at de hadde hatt et dødsfall i familien. Jeg tenkte jo med en gang at det var den eldste generasjonen som hadde gått bort, men det var det ikke.

Det var dessverre datteren til kusinen hennes som hadde valgt å ta sitt eget liv :o( Hun etterlater seg mann og 2 barn, hvorav en gutt som går på videregående skole og ei jente på under 10 år. Jeg vet jo at hun har hatt mye å slite med, og at det ikke er første gangen hun har ønsket å dø. Denne gangen klarte hun å gjennomføre det.

Selv om jeg ikke kjente henne, så er det jo så umåtelig trist at hun ikke syntes at hun hadde noen annen utvei.

For meg er det veldig vanskelig å forstå at noen kan ønske å ta sitt eget liv, men det beror vel på at jeg aldrig har vært så deprimert å langt nede. Jeg har vært rundt mennesker med store depresjoner, og sett hvor vanskelig de har det. Hvor vanskelig det er å komme opp til overflaten fra mørket de befinner seg i, og se at det faktisk finnes lys i tunnellen.

Hva med oppfølging av personer med store depresjoner, finnes det ikke?? Uten å si hvem det dreier seg om, så vet jeg om personer som har hvert under behandling, og som blir skrevet ut fra psyket for de er “friske nok”. Det har de ikke vært, og ved et tilfelle gikk vedkommende rett bort å tok sitt eget liv. 

Kusinen til Anne har vært igjennom flere tragedier de siste årene, og jeg tenker å føler henne :o//

 
(Bilde hentet fra google.)

6 kommentarer
    1. Det er utrolig vanskelig å sette seg inn i den situasjonen som den deprimerte er i. Jeg vet alt om den situasjonen, jeg har også prøvd å ta livet mitt. For den som tar livet sitt er det kun døden som er en befrielse, aillefall var det sånn for meg.
      Heldigvis hadde jeg en god venn som skjønnte hva jeg hadde gjort og som fikk sendt lege hjem til meg. Jeg har fått psykiatrisk hjelp og har kommet meg masse, men i tunge perioder så kan jeg den dag i dag tenke på døden som en mulighet.
      Leser du et av mine innlegg, så kan du lese om hvordan jeg hadde det på mitt verste. Det er skrevet for mange mnd siden.
      Uansett, jeg føler med de etterlatte 🙁

    2. intuition: Takk for dine kommentarer. Jeg er glad for at du har det bedre, og jeg skal definitivt gå inn å lese innleggene dine.

      Som venner og familie må vi stille opp og ta vare på de som har det tungt. Det er kanskje ikke alltid at man kan gjøre så mye, men det er utrolig viktig å være der! Ønsker deg alt godt videre :o))

    3. Siv`s blogg: Ja de har det tungt nå, og det vil de nok ha en stund videre oxo. Sorgen over tapet av en man er glad i, kommer gjerne i bølgedaler. Etter en tid vil sorgen blekne, men savnet blir jo aldrig borte!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg