Feeeeeever…..

Endelig begynner å kroppen å reagere som den skal, etter noen dager med høy feber. Denne gangen var jeg ikke tett i nesen eller sår i halsen…., bare feber.

Vanligvis så har jeg bare 36,3 C i normal kroppstemperatur, så da den gikk godt over 39 C på fredagen var jeg naturlig nok ikke helt mitt vanlige livlige og smågale selv, hehehe!!

I dag pøsregnet det når jeg våknet, og fortsatte helt frem til for en time siden. Da plutselig kom sola tittende frem, men det var ikke lenge før den gikk å gjemte seg bak noen skyer. Nå gjør den nok et forsøk på å komme fram, men skyene er ikke særlig samarbeidsvillig akkurat.

Når jeg satt ute på balkongen på formiddagen kom frøken Vinja Lillepuzdatter av Skånevik, ut å satte seg på bordet ved siden av meg. Hun var så fasinert av te-lyset i lykten. Hun satt og lå rundt lykten i evigheter å stirret fiksert på flammen. Innimellom gikk hun helt inntil, men når hun kjente varmen fra lykten gikk hun unna igjen. Hun har nok svidd værhår og pels en gang for mye tidligere, hehehe!!

I morgen skal frøknene Lillepuzdatter av Skånevik til dyrlegen for den årlige kontrollen, og få vaksine. De vet det ikke enda, og godt er det……. for de er ikke spesielt happy når vi kommer dit. Ronja kommer helt klart til å være missfornøyd, for sist gang hun var der ved påsketider ble hun dopet så hardt ned at hun ikke kom seg igjen på 3 dager. En forferdelig opplevelse både for pus og matmor.

Selv har jeg det jeg håper blir siste tannlegbesøket på en en god stund :o)) Jeg skal nemlig bytte ut den midlertidige kronen, og få på den permanente. Jeg kommer til å sprette som en sprettball nedover trappa når jeg ferdig :o)) JEG GLEDER MEG!!

Snakket med Anne tidligere i dag, og hun fortalte at da de kom til Seljord hadde de sittet 1 time i kø før de fikk parkert bilen. Det hadde vært 30.000 betalende mennesker + et ukjent ikke betalende der i går, og hun syntes det ble altfor mange. Det hadde vært vannskelig å konsentrere seg om hva som fantes i bodene, for hun brukte altfor mye tid på å bli dyttet og skumpet inn i av andre. Selv da de dro bort til tanten hennes hadde de hatt problemer med å parkere. Folk hadde bare slengt bilen inn der det var ledig, uansett om det var privat parkering!!

På tide å tenke på middagen… I dag blir det noe så enkelt som kjøttkaker, poteter og grønnsaker med brun saus. For den som lurer på om jeg har laget kakene og sausen fra bunnen, så er svaret NEI :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg