Josh Svare hjem fra Alt for Norge

I dag var det Josh Svare som måtte reise hjem fra Alt for Norge… Så neste gang er det vel finale, hvis jeg ikke hørte helt feil… snakk om å følge med!

Etter at Mary dro forrige søndag har jeg egentlig ingen favoritt… Det var henne jeg holdt en knapp på, siden slekten hennes kommer fra Tinn som min gjør.

Jeg ble inspirert til å ta opp igjen slektsforskningen etter å ha sett serien, og enda mer inspirert ble jeg da jeg fikk en slektsprogram fra DIS-Norge sammen med medlemsbladet. Hadde alt lagret på den gamle stasjonære PC’n, men så gikk harddisken til dundas uten at jeg, mitt fehue, hadde tatt backup. Nå må jeg skrive alt inn på nytt, og det er mange timers jobb. 

Slektsforskning kan være gøy og frustrerende… Jeg har lett etter info om oldefaren min i flere år, men klarer ikke å finne noen ting… om han altså. Jeg vet en masse om foreldrene, og morsslekten hans tilbake til 1200 tallet i Sverige. Jeg vet oxo mye om hans barn, barnebarn, oldebarn osv., men absolutt ingenting om han…. DET ER SÅ FRUSTRERENDE!! En eller annen dag løsner det vel!!

8 kommentarer
    1. Slektsforskning er spennende. Jeg er så heldig at jeg har en onkel som driver med det. I tillegg har mannen min også en tante som holder på med det. Uten at jeg har hatt så mye jobb med det har dermed mine sønner noen imponerende slektstrær. Innimellom er det noen hull her og der, og disse er litt irriterende og litt spennende.

    2. Føler ikke med på dette programmet jeg. Slektsforskning er helt sikkert interessant tror jeg. Har en gruppe på FB min som driver meg slikt som jeg følger litt med.
      Forøvrig flott layout på bloggen din. Har du laget den selv? Imponerende!

    3. hestiaverden: Slektsforskning er et steg frem og to tilbake noen ganger, men det er gøy. Syntes det er litt viktig å ha orden på familien, sånn at den ikke blir glemt for ettertiden :o))

    4. muumimamma: Jeg kan vel ikke helt ta æren for å ha gravd frem så langt tilbake. En slektsforsker i min oldefars fødeby har forsket, og laget en bok på den grenen. Den kom til Värmland fra Finland, og har spredd seg utover. Et tjukk bok som det var interresant å følge bakover :o))

    5. Tove: Nei, det er ikke meg som har laget den. Det er det Silje Lien (http://siljelien.blogg.no/) som har gjort. Hun har noen gratis design man kan kopiere, men man kan oxo bestille fra henne. Jeg har nok gjort noe galt nÃ¥r jeg kopierte, for det skal stÃ¥ pÃ¥ bloggen at det er hun som har laget designet. Det har blitt borte, sÃ¥ jeg mÃ¥ lese litt pÃ¥ beskrivelsen…!!

    6. For meg er disse middagslistene en grei hjelp. Jeg sjekker på mandagene hva jeg trenger av ingredienser, handler mandag eller tirsdag og så trenger jeg ikke å handle mere før helgehandelen. Sparer mye tid og penger på det. Jeg går som sagt ikke slavisk etter lista, men slipper å vri hodet for å finne på noe til middag.
      Blandaball er en type fiskmat. Fisk og potet blandes sammen til enslags store “fiskeboller”, kokes i vann og serveres med bacon og gode grønnsaker til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg