Forden har fått nye vinterdekk….

Kom nettopp hjem fra Fetsund hos fetteren min og kona. Han hadde ordna med time hos et dekkverksted der opp for meg, sånn at jeg kunne få bytta ut de gamle vinterdekkene. Mønsterdybden var litt dårlig, men det verste var at gummien hadde blitt hard noe som gjorde at dekkene ikke var så gode på vinterføre lenger.

Her står Forden på bokken og venter på å få de nye Contintal dekkene sine. Gutta var kjappe til å skifte alle fire, og fra de jekka bilen opp til de var ferdig hadde det bare gått 20 minutter. Det var ikke så gæli :o))

Vi dompa ned i hver vår sofa, og så vel ikke så nøye på hvordan de så ut…, med en gang. Den jeg satt i var vel ikke så ille, men den fetteren min satte seg i var vel ikke så veldig ren akkurat……..!!!!

Jeg ble invitert på middag før jeg dro hjem til Oslo igjen… Formen min var egentlig ikke så veldig bra i dag, så jeg egentlig tenkt å dra rett hjem når bilen var ferdig. Når jeg kom inn og kjente den deilige duften av nylaget mat, klarte jeg ikke å motstå. Det er veldig hyggelig hos dem, og vi satt lenge ved matbordet og “jugde” som vi pleier så si, hehehe!!

Da jeg kjørte hjem fra Fetsund var tåka ganske tjukke, og minusgraden kom snikende… Veiene var alikevel relativt tørre og ikke glatte. Man advarte tidligere denne uka at det kunne bære glatt på veiene i Akershus, men det var iallefall ikke tilfelle i kveld. Ved Karihaugen var det som om det snødde litt, og jeg kunne se at det lå noe hvitt på siden av veien.

Forrige dagen kjøpte jeg meg en boks med pepperkaker, og det var tydeligvis flere enn meg som syntes de var verdt å smake litt på. Begge pusetassene kom å stakk nesa borti og sleika på dem, så de havna rask i søppelkassen, hehehe!! Vanligvis pleier jeg å få ha ting i fred for dem, men ikke peppekakene.

Skuldrene og armene mine er ikke så happy om dagen, og derfor har jeg ikke sittet noe serlig på PC’n om kvelden. Dette er nemlig den tiden av året hvor vi har veldig mye å gjøre på jobben, men mange kontrakter som skal fornyes og kjøres igjennom Det blir veldig mye tasting på tastaturet, og nå har det blitt litt for mye for meg kjenner jeg. Jeg ble ferdig med de enkleste på onsdag, så i morgen er det å sette i gang med de litt mer inviklede, puh!!!

Ha en fortsatt fin torsdagkveld :o))

2 kommentarer
    1. Hallois på torsdagskvelden;-)))
      Åååh det er nok en god følelse og vite at bilen er godt utrustet til og kjøre deg trygt igjennom vinteren 😉
      Pusane her i huset skal og smake på alt;) må le av de , for det er ikke alt som faller i smak;-)
      Så kjedelig for deg og slite med vonde skuldrer, aaaauuuu, den kjenner eg godt til, håper du klarer og få skikk på de, visst ikke må du bare sykemelde deg slik at du kan slappe av og ivertfall ha en sjanse til og bli bedre;-)
      Ha en strålende kveld videre;-) Klem klem

    2. Allis: Skikkelig dekk på bilen er viktig… Merket i vinter at jeg sklei mer enn nødvendig, så det blir godt med nye dekk til denne vinteren :o))

      Du skulle ha sett Ronja i går, hehehe!! Jeg hadde kjøpt gule skumbananer m/sjokolade inni i går, og hun går virkelig bananas når hun kjenner lukta av dem. Jeg måtte gjemme posen tilslutt. I fjor stjal hun en å stakk avgårde med…, vi løp en god stund rundt i heimen begge to før jeg fikk tak i den, hehehe. Ikke bra for liten pusemage det.

      Det går nok bra med armene skal du se, det verste rushet er over for i år…. Jeg er ferdig med masseproduksjonen, heretter blir det ikke så mye ensformig tasting :o))

      Ha en fortsatt fin kveld du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg