Lille Julaften og alt er klart…..

Til tross for at jeg var en dag på etterskudd, så er alt klart å jeg kan bare sitte ned å slappe av å nyte kvelden. Inntil for et par dager siden var jeg helt sikker på at Julaften var på søndag, og at jeg hadde mega god til til alle juleforberedelsen… IKKE!! Da fikk jeg virkelig panikk i 5 minutter, hehehe!!


Det gikk fort over, og jeg la en slagplan som jeg har fulgt til punkt å prikke… Derfor er jeg nå allerede i mål med alt som skal gjøres. Jeg hadde til og med tid til å stikke inn til naboen, og nyte en god flaske Grans Juleøl sammen med dem. Det var kozelig å sitte ned å skravle litt :o))


På formiddagen dro jeg opp til Fetsund i tåkehavet for å besøke fetter Ivar og kona Marit. Jeg skulle jo ha vært hos dem på tirsdag på middag, men da slo jo ryggen seg helt vrang så jeg måtte droppe det. Verken de eller jeg hadde tid til middag i dag, så det ble noen kopper med kaffe og litt å tygge i. Det holdt i massevis for meg :o))

Været var helt ufordragelig i dag, tjukk tåke og sølete veier… Bilen min var rimelig rein da jeg dro, men når jeg kom hjem hadde den helt skifta farge til gråbrun, æsj!!


Tilbake i Oslo begynte veiene å fylles opp med biler som var på veg til forskjellige shoppingsentre for den siste julehandelen. Oxo jeg måtte det, men det var ikke mye jeg manglet… Bare en kake til bursdagen min på søndag, siden jeg ikke gidder å bake en og en flaske med dusjsåpe.. Ille å gå tom for det midt i julehelga!!


Satt en stund å så på kvelden før programmet på NRK, men når Hellstrøm var ferdig med å steke ribba slo jeg over til TV 2 Zebra for å se Home Alone for ørtene gangen. Syntes filmen er like morsom hver gang jeg ser den. Lille julaften avsluttes alltid med A Christmas Carol, men ikke en vanlig spillefilmversjon…. NEI DA, en gammel musical innspilling fra 1970 kalt Scrooge med Albert Finney i hovedrollen og Anton Rodgers, Kenneth Marsh og Albert Finney som gode medspillere. Jeg bare elsker denne versjonen… Jeg hadde den på VHS, og sleit den nesten ut…. Å, få tak i den på DVD var ikke så enkelt, men jeg klarte det til slutt.


Da tar jeg kvelden fra PC’n og håper alle får en fin julenatt og en fin julefeiring i morgen :o))

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg