1. juledag…..

Pusene kom sprettende inn til meg kl 09:30 og vekket meg å gratulerte meg med dagen, hehehe!! De kom helt opp i ansiktet og ga meg en liten nuss, og sa liksom nå må du sto. Det var en kozelig måte å våkne på.


De har hengt opp flagget på flaggstangen i borettslaget, og når jeg var liten trodde jeg alltid at det var for at jeg hadde bursdag. Det tok noen år innen jeg forsto at det nok ikke var meg, hehehe!!

Jeg klarte ikke helt å følge opp Hellstrøms flotte juleribbe i går, vel når det gjaldt svoren da. Ellers var ribba saftig og god med akkurat passe krydder. Den smakte helt himmelsk, og jeg kozte meg lenge ved middagsbordet. Passet på å gi pusene sin mat samtidig, for da var de opptatt med det mens julemiddagen ble spist.


Det har aldrig vært noen tradisjon her i heimen med noe alkohol før julemiddagen, men siden det var så varmt og deilig vær tok jeg å åpnet flaksen med Mojito som jeg kjøpte før jul. Satte meg ut på balkongen i sola sammen med pusene, og kozte meg med et glass. Det var jo ikke som originalen, men den var slettes ikke ille. 

Det er jo utrolig at vi kan ha så varmt og fint vær på julaften, å jo da…. jeg savna nok snø og kuldegrader. Hadde selvsagt vært idyllisk og kozelig med snø ute, men jeg syntes at det er veldig deilig uten oxo. Jeg har forsatt ikke tatt frem støvletter, nei her kjører vi fortsatt med sko :o))


Etter flere dager med løfting av tunge handleposer og pappesker har nå venstre skulder sagt klart i fra, at nok er nok… nå får du ta det litt med ro. Det har sneeeeket seg inn en aldrig så liten betennelse kan jeg kjenne…., ikke av de verste jeg har hatt, men ille nok til at jeg ikke skal ta det med ro noen dager… Skulle ha støvsugd og vasket gulvene til jeg får gjester om noe timer….

 

6 kommentarer
    1. Marit: Tusen takk :o)) Nå er begge dagene jeg har styret litt for vel overstått, og jeg kan lene meg tilbake å nyte juleferien uten å sette klokka til å ringe :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg