Stille i heimen….

Her i heimen tar vi livet helt med ro i dag… Både folk og puser er trøtte og slitne i dag å gjør minst mulig. Begge kattene har ligget oppe i senga mi i natt, de likte ikke at det blåste. Før vi gikk å la oss for natta fløy de rundt å lytte og ville ikke roe seg ned. Da jeg hoppa opp i senga for å se litt på tv der før jeg sovna, var de ikke seine om å krabbe opp til meg, og der ble de!!


Ronja ligger som en sammenrullet ball oppe på klatrestativet, og hun glippet så vidt med øynene når jeg kom med kamera. Hun er vanligvis ikke så happy når mammen skal forevige henne.


Vinja ligger i etasjen under søsteren på klatrestativet, og hun kastet så vidt et blikk på meg når jeg kom med kamera. Hun er ikke noe mer happy for å bli tatt bilde av hun heller, men litt greit syntes hun det var å bli med på bilde, hehehe!!

Var spent på om vinden hadde gjort noe skade utenfor i natt, men det meste så greit ut… bortsett fra det ene juletreet som hang helt over til høyre og vimpelen som hang på halv stang. Siste gang vi hadde sterk vind her, så fløy noen takstein men nå ser det ut til at det har gått greit. Det har sikkert gått hardere for seg andre steder i landet.


Gamle nissefar passer på at jula går stille og rolig for seg, noe han har gjort siden lenge før jeg ble født. Dette var en av mammas første innkjøpte julepynt da hun og pappa stifta bo, og jeg må bare ha han framme hver jul. Han hører liksom hjemme her… Pusene har vært borte å snust på han noen ganger, men han er myndig å de trekker seg unna :o))


Jeg fikk denne fine feen av fetteren min og kona, og jeg ble automatisk helt betatt av den med en gang. Den er en lysestake ikke bare en pyntegjenstand. Når jula er over har jeg det perfekte stedet for den, hvor den kommer til å skinne :o))

Har nettopp sett den gamle norske filmen Brylluppsfesten, og jeg får meg mer enn en latterkule igjennom filmen. For de som ikke har sett, GJØR DET… den er morsom, hehehe!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg