That midnight kiss…

Etter å ha spist middag i dag sappet jeg meg gjennom kanalene, og endte opp på TCM hvor de viser bare gamle filmer. Da jeg stoppet opp der var det That midnight kiss med Kathryn Grayson og Mario Lanza. 


Denne filmen har en alt… En kjekk helt, kjærlighetssorg, tårer, vakker sang, forsoning og for ikke å glemme det hete kysset i det filmen slutter med THE END skrevet over hele skjærmen. Det er jo vanligvis ikke het “my cup of tea”, men jeg ble jammen litt hekta og måtte se hvordan det gikk…., selv om jeg egentlig viste svaret :o))


Mario Lanza (f: 31.01.1921 – d: 07.10.1959) var en amerikansk tenor og Hollywood stjerne som hadde sin storhetstid på slutten av 1940 og på 1950 tallet. Han var sønn av Italienske imigranter, og begynte å studere profesjonell sang når han var 16 år. Han var døpt Alfred Arnol Cocozza, men endret navn da han begynte som som skuespiller. Lanza navnet kom fra moren som het Lanza før hun giftet seg. That Midnight kiss var debyfilmen hans.


Kathryn Grayson (f: 09.02.1922 – d: 17.02.2010) var en amerikansk skuespillerinne og sanger. Hun var aktiv fra 1931 til 2004. Hun spilte i mange filmer og mot mange store stjerner som Mickey Rooney, Gene Kelly og Fred Astaire.. samt Mario Lanza. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg