Begravelse i gÃ¥r….

I går kunne jeg faktisk sove 1 time lenger enn ellers, og det var godt :o)) Jeg hadde avtalt med Ivar at vi skulle dra fra Fetsund kl 9, så jeg måtte komme meg avgårde fra Oslo ca 08:15… Det der med å komme meg avgårde i rett tid er ikke alltid like lett for meg gitt, men i går klarte jeg det :o))


(bilde lånt fra Google) Vi kom til Strøm Kirke i Sør Odal i god tid, nesten 45 min. før begravelsen skulle begynne. Da var det bare fetterne min m/familie som hadde kommet. Det var litt surt og kaldt ute, men ikke snø som på bilde. Trodde det skulle bli varmere å komme inn i kirken, men det var ikke noe bedre der. Jeg frøys meg igjennom hele seremonien, brrrr….

Det var en fin og verdig avsluttning for tante Guri, og presten holdt en fin tale hvor han traff tantes personlighet på en prikk. Jeg syntes nesten jeg kunne se henne for meg. Til tross for at tante var 86 år, og vi kanskje ikke har hatt så mye kontakt etter at mamma døde så var det veldig vemodig. Hun var den siste av tanter og onkler jeg hadde i min adoptiv familie… Når jeg satt i kirken å hørte på presten, så tenkte jeg på mamma og søstrene hennes… Jeg tror jo ikke at ting slutter når vi forlater denne verden, og derfor tenker jeg nå at de tre søstrene er samlet igjen… Det er jo godt å tenke på :o))

Ivar, Marit og jeg hadde ikke sett blomstene vi sendte… Det var viktig for meg at de var fine, og det var de…. Nydelige roser som var tofargede, hvite og røde, med hvite liljer og litt grønt. Jeg har opplevd at de som har satt sammen blomstene har benyttet helt andre blomster enn det som ble bestemt. Greit at de ikke har de blomstene, men da må de ringe sånn at man kan sette sammen andre blomster som passer og som er fornøyd med…!!

Etter at begravelsen var over dro vi i familien til et bedebus inne i Skarnes for å spise litt å prate sammen. Vi fikk en deilig gryterett med ris og salat til, og etterpå var det kaffe og kaker. Tre kaloribomber av noen kaker, verdens beste og to forskjellige sjokoladekaker. Jeg sa pyttsann til slankekuren, og tok et par stykker. Til tross for omstendighetene var det veldig hyggelig å møtes å prate litt… Det er dessverre ikke så ofte vi møtes!!

Før vi dro hjem var Ivar, Marit, Goggen og jeg inneom fetter Gjermund.. Han ville at vi skulle komme en liten tur innom han før vi satt nesa hjemover igjen. Tante bodde hos han til inntil et par år siden, og han hadde gjort en del endringer i leiligheten etter at han ble igjen alene der. Det var gjennomført og fint :o))


Jeg hadde parkert bilen min i Fetsund, og satt godt tilbakelent i baksete mens Marit kjørte. Det var deilig å sitte å slappe av for dagen. Bilen min er ikke helt fornøyd om dagen, fordi luften i ene forhjulet siver ut. Når jeg fyller dekket opp, holder det en ukes tid så er det lite i det igjen. Skal ringe til Rycon, hvor jeg oppbevarer dekkene min, og be dem legge på sommerdekk for å få sjekka dekket. Dekket er ikke gammelt, kjøpte det jo i høst… kanskje det er reklamasjon på det….!!

I dag blir det nok en slapp dag tenker jeg, våknet med stiv nakke og hodepine… Tok en Ibux så hodepinen er borte, men jeg er fortsatt stiv i nakken. Gjorde noen øvelser tidligere i dag, men det hjalp ikke så veldig mye… Sånn er det bare innimellom :o/

Var veldig spent på hva vekten skulle vise i dag, og til min store glede hadde jeg gått ned litt til :o)) Tiltross for kakespising i går så har det gått den rette veien, lettelse. Jeg har gått ned nesten 3 kg denne uken, og det resulterte i at jeg kunne bruke de svarte jeansene min i går. De har sittet litt vel trangt den siste tiden… Jeg er derfor veldig fornøyd med meg selv i dag :o))

Ikke engang den tjukke tåka, og det triste været ute ødelegger det gode humøret mitt, hehehe!!!

Ha en kjempefin lørdag :o))

2 kommentarer
    1. Hallois;)
      Det hørtes ut til å ha vært en fin minnestund. Min mor fortslte meg at ho var i begravelsen til en nabo for noen dager siden, og der var det jeggu en som hadde sovnet og snorket høylydt. hehehe.. snakk om å finne sjelelfred i kirka.. hehehe.. off..
      Ha en fin fin søndag videre.

    2. Allis: Ingen sjangse for Ã¥ sovne i den bagravelsen jeg var… Det var altfor kaldt i kirken til det… Vi satt Ã¥ hutra og dro jakkene godt rundt oss. NÃ¥r det er sagt, sÃ¥ forstÃ¥r jeg godt at det gÃ¥r ann Ã¥ sovne i kirka, hehehe… Pleier Ã¥ være langtekkelig :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg