En helt vanlig morgen hjemme hos oss….

Når jentene hører at mammen deres har våknet høres det dunk..dunk, og inn på soverommet kommer to morgenfriske kattepuser… De hopper opp i senga for gi mammen sin en morgennuss og fortelle at det er på tide å komme seg ut av senga :o)) Etter at forkosten er servert og kattedoen rensket for det som skal renskes, senkes roen i en liten stund…



Når mammen begynner å rydde litt rundt om i heimen begynner oxo aktiviteten hos pusene, da ligger de ikke stille lenger… De dilter etter for å se om det er noe de kan hjelpe til med, hehehe!! 


I går kjøpte jeg et ekstra klatrestativ av den litt mindre sorten, for å erstatte det gamle, som kan sees i bakgrunnen. Det første jeg kjøpte så ikke ut til de som sees her, men det måtte jeg bytte da en av klorestengene allerede var brekt da jeg kom hjem med det. Jeg fikk et som sto ute i utstillingen…, og jeg syntes nok at det var litt lealøst men trodde bare det ville ordne seg når skruene ble skrudd til.. NOT! Jeg dro trett tilbake for å bytte det, men da endte jeg opp med å oppgradere til et litt større :o)) Det var jo populært hos pusene vettu, de holdt på å leke på…i…og rundt det i hele går. I dag fortsatte det. De fikk noen nye lekemus oxo, og det er alltid populært :o))



De er ikke alltid venner disse to pusejentene mine, og som alle andre morninger så må de sloss litt for at dagen skal være fullkommen. I dag var det Ronja som startet med å irritere Vinja til hun eksploderte, og da var det full kamp… Hvem som gikk av med seieren i dag vet jeg ikke…, spiller ikke noen rolle egentlig for nå er de venner igjen :o))






Nå har pusejentene tatt seg en tur ut på balkongen, hvor de med kulerunde øyne sitter å følger med på et par troster som går å lytter etter mark. Det kan de holde på med i evigheter, og da hører jeg at de sitter å smattrer i giv akt posisjon, hehehe!! Nå de går lei av å sitte å se på pippin’ ute, så kommer de ruslende inn for å legge seg ned å slappe av en stund…

Været her i Oslo da jeg ramlet ut senga ca 09:30 i dag var ikke noe å skryte av. Det var såvidt + 3C grader og ute og det snødde som det oxo gjorde i natt da jeg gikk å la meg. Nå begynner skydekket så smått å sprekke opp, og jeg kan se antydning til blå himmel… Håper det fortsetter, sånn at vi kan få en fin lørdag med sol og litt flere varmegrader…, vi får se!!

Nå skal denne damen stikke hode inn i kjøleskap og matskap å rydde ut ting som overskredet sin besøkelsestid, hehehe!!

Ha en fortsatt fin lørdag :o))

2 kommentarer
    1. SÃ¥ koselig:))) jeg ønsker meg ogsÃ¥ katt , har hatt det hele tiden da jeg var barn og bodde hjemme. Men nÃ¥ er det sÃ¥nn at samboeren min er allergisk…..*sukk*…sÃ¥ da blir det hund og marsvin istede;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg