Tilbake etter en liten pause……

Det blir ikke så mye blogging om dagen… I ukedagen kunne jeg ta meg et par minutter midt på dagen for så skrive et innlegg, men det kan jeg ikke lenger. Etter at vi flyttet plasser på jobben sitter jeg med ryggen til en haug med andre kolleger, og det føles ikke så greit å sitte med private ting i arbeidstiden lenger. Jeg savner virkelig den gamle plassen min, for der var mye mer stille og rolig. Den nye plassen er mer støyende, og jeg føler hele tiden at noen kikker meg over skulderen… Noe som er det værste jeg vet om….

I går var jeg på Plantasjen oppe ved Olavsgård sammen med Anne, for å kjøpe inn til balkongkassene og balkongen… Det var endel mennesker der, men på langt nær så ille som jeg trodde det skulle være. Jeg er dårlig på å stå og gå i kø, og selv om det ikke var så mange der så stimet folk rundt radene med blomster så jeg hold på å bli helt sprø…..


Til balkongkassene ble det Spanske Margeritter i år igjen… Jeg hadde ikke bestemt meg før jeg dro for hva jeg skulle velge, men fant ingenting annet som jeg syntes passet så da ble det en reprise av forrige året. Anne kikket på stemorsblomster til sin kasse, men de så triste og hengete ut så hun droppet å kjøpe noen. 


Jeg elsker Lavendel, og kjøpte meg to stk av denne sorten med matchende potte…. Prøvde å finne en sort som het Hidecote, men de hadde ikke den i år. De har stort sett bare Anouk, men de er fine de oxo :o))


Siden jeg er så veldig begeistret for Lavendel ble det enda 3 stykker til… Det kommer til å dufte helt hærlig når varmen kommer tilbake til balkongen, når nå det blir da, hehehehe!! Kattene ble selvsagt veldig nysgjerrig på de ny plantene, men det ble bare en ordentlig snusing å så var de i grunnen ferdig med det. Hadde nesten trodd de skulle gi seg til å tygge på plantene, men det skjedde ikke :o))

Da jeg kom hjem fra Plantasjen dro jeg med meg blomstene på utsiden, hentet jord og vannkannen…. Så løftet jeg ned balkongkassene, og fjernet Erika og kålplanten som nå var helt brun. Jeg hadde det gamle balkongbordet under balkongen, og da hadde jeg et arbeidsbord :o)) Det var greit å stå ute og søle med jorda så slapp jeg å vaske og gjøre rent balkonggulvet etterpå, hehehe!!!

I dag hadde jeg egentlig tenk til å støvsuge og stryke de nye gardinene å henge de opp, men da jeg satt ute på balkongen med kaffekoppen på formiddagen ringte Eldbjørg, en sprek dame på 89 år. Hun var veldig nysgjerrig på den nye bilen min, og lurte på om vi kunne ta oss en liten kjøretur? Etterpå kunne vi dra innom å kjøpe en pizza på hennes regning… Jeg hadde liten lyst til å gjøre noe husarbeid i dag, så jeg var i grunnen ikke så vanskelig å overtale….

Vi kjørte oppover mot Olavsgård, og så forbi Kjeller til Fetsund… Deretter ned til Fetsund Lenser hvor jeg hadde tenkt til å stoppe og strekke litt på bena, men det var så vanvittig mange biler der + at det var så surt å kaldt at vi orket ikke å gå ut av bilen engang. Derfra dro vi opp til fetteren min, men han var ikke hjemme så vi snudde nesen hjemover. Jeg hadde hørt så mye om Bobbo’s Pizza på Bøler, så vi dro innom å kjøpte en som vi tok med hjem til Eldbjørg… Det er alltid så kozelig hos henne, og vi skravler jo så fælt begge to at timene bare flyr avsted….


Frk. Ronja Lillepuzdatter av Skånevik ligger godt oppe i klatrestativet å følger med på hva jeg foretar meg… Hun har virkelig blitt litt av en kozepus i det siste…. Før kom hun bare innimellom å hoppet opp i fanget mitt å ville ligge der en liten stund, mens nå flyr hun i beina på meg hele tiden. Kommer å stanger bort i meg, og småknurrer for å få litt koz. 


Er hun ikke skjønn der hun ligger sammenrullet og sover i sofaen? Jeg kjenner jeg blir helt bløt i hjertet når jeg ser på henne :o)) I dag har puzejentene vært utrolig aktive og løpt rundt og hoppet opp der de ikke hører hjemme. Jeg måtte bryske meg et par ganger, og til slutt roet de seg ned igjen. Noen ganger er det veldig godt når de ligger søtt og sover :o))

Ute er det et skikkelig grisevær… Ikke nok med at det blåser en kaldt og ufyselig vind, men nå har det oxo begynt å regne i tillegg. Tidligere i dag var gradene oppe i + 13 C, men nå er det så vidt over + 8 C, og jeg var nødt til å sette på varmeovnen i stua igjen. Det er ingen vits å sitte inne å fryse…..!!!

Nå skal jeg se ferdig Miss Marple, Mordet i Prestegården og så blir det køya for meg… Ha en fortsatt fin søndagskveld, det som er igjen av den :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg