Nordby tur-retur…!!

Når andre folk tok på seg finstasen for å feire 17. mai, dro jeg sammen med Anne og Sven-Erik til Nordby senteret for å shoppe litt. Før vi dro avsted hang jeg ut mitt gode gamle flagg i øsende regnvær, for det var akkurat det det var på morran her i Oslo. Det slo meg at jeg ikke hadde hørt Oppsal Skoles musikkorps spille oppe ved kirken her ovenfor, som jeg alltid pleier å gjøre. Kanskje de ikke gjør det lenger??

Det var lite trafikk på motorveien nedover, og godt var det… For det regnet ganske bra i begynnelsen, og med mye biltrafikk hadde det kommet til å fyke så fælt at sikten ville vært elendig. Vi kom til Nordby like før kl 10, og da var det lite med biler der. Noen hadde vært der tidlig, og kom allerede da ut med stappfulle handlevogner. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe noen kg kjøttdeig og en eske med kyllingbryst, utenom det hadde jeg ikke noen handleliste klar. Til faren min kjøpte jeg 4 esker med Nutrilett jordbærpulver, og 2 til megselv + en haug med ferdige smooties i forskjellige smaker. De er perfekte mellommåltider.

Etter at vi hadde lempet varene i bilen ruslet vi rundt på senteret å kikket…. Vi var innom Ittala, og jeg fant et perfekt middag og kaffeservice fra Rörstrand som jeg har tenkt til å kjøpe litt senere i sommer. Mønsteret er et gammelt et, Ostindia, som jeg syntes er ganske fint. Middagstalerkner, frokostskåler og suppeskåler kunne man oxo få i 2. gangs sortering…., da sparer man jo noen kroner. Vi begynte å bli sultne så vi slang oss ned på Diner for å spise litt. Det var utrolig godt å sette seg ned litt, for jeg var så vanvittig støl bak på lårene etter at jeg hadde trent bena litt i går…. Hadde ikke vært så flink til å strekke ut etter trening!!

Når klokka nermet seg 14 bestemte vi oss for å snu nesa hjemover igjen, og da begynte det å komme ganske mange. Jeg har bestemt meg for at neste gang jeg reiser nedover skal jeg stå opp grytidlig, for det var så behagelig å gå i matbutikken i sitt eget tempo uten å bli tråkket ned eller påkjørt av andres handlevogner.


Når jeg kom hjem skinte solen, og det var et strålende vær…. Flagget mitt som helt sikkert hadde vært gjennombløtt av regnet tidligere, var nå helt tørt å så nesten nystrøket ut :o)) Det kom noen skyer sniker borti åsen, så jeg fortet meg å pakke bort matvarene.


Jeg brygget meg en god kopp kaffe og hentet frem litt kransekake å så satte jeg meg ut på balkongen i det fine været. Var litt trøtt og sigen i kroppen, så det tok ikke så lang tid før øynene gle igjen å borte var jeg… zzzzzzzzzz!! Det var ikke mange minuttene som skulle til for å få i gang kroppen igjen, 5 minutter kanskje!!  Utenfor var det helt stille og rolig, for folket hadde ikke begynte å komme hjem fra byen enda. Før om årene har Østensjø Janitsjar gått nedover gaten jeg bor i for å komme ned til skolen, og ta med seg de som skulle være med på samling der nede. De siste årene har de tatt en annen rute, og jeg må innrømme at jeg savner dem… Det hørte liksom med at de skulle komme forbi, men tidene forandrer seg!!


Med det samme Ronja kjente lukten av kransekakeringene, kom hun settende med en gang. Hun satt en stund å kikket på den ene biten som var igjen, før hun forsiktig snek fram poten sin. Først litt, og så helt bort til… Hun hadde bestemt seg for at den biten var hennes, samme hva jeg måtte mene om saken, hehehe!!


Når man har griset til potene sine, så må de jo vaskes omhyggelig… Først på oversiden, så undersiden og helt til sist så må hun oxo vaske mellom tærne…., først da er hun helt fornøyd og kan legge seg ned å slappe av litt i vårsolen :o)) Nydelige lille pusejenta til mamman sin det, hehehe!!!

I morgen må jeg oxo opp tidlig, for jeg har hengt meg på i vaskekjelleren… Puh, jeg har en megastor klesvask å komme meg igjennom, og hadde det ikke vært for at jeg måtte vaske så hadde jeg nok utsatt det til uka… Er ferdig senest ved 12 tiden, og da skal jeg definitivt slappe av å nyte fridagen min…. 

Ha en fortsatt fin kveld!!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg