To pilsner i en snor etter en bÃ¥t…….

Det er den sangen jeg tenker på nå som sommervarmen er her… Ser liksom en robåt ute på sjøen med solen høyt på himmelen, og faktisk et par pils hengende etter til avkjøling, hmmm Slettes ikke noen dårlig dagdrøm det, hehehe!!

Nå bor jeg ikke i nærheten av sjø eller vann, og har heller ikke tilgang på noen liten båt…. men jeg nyter i allefall de gode varme dagene vi har fått :o)) Akkurat nå måtte jeg gå inn å avkjøle meg litt fra balkongtilværelsen, for jeg følte meg litt opphettet, hehehe. Vet ikke helt om det var varmen,  eller om det var han kjekke karen i bar overkropp som gikk forbi nede gata… Steamy!!!


Når jeg var på Plantasjen før 17. mai kjøpte jeg meg et nytt vannslangesett, sånn at jeg slipper å dra med meg den tunge trommelen når jeg skal vanne beddet mitt på baksiden av blokken. Tiltross for en vond og hoven ankel, humpet jeg ut for å prøve den. Jeg angret litt på at jeg ikke kjøpte en som ikke var rulla som en korketrekker, men gjort er gjort. Fikk da strekt den ut til at jeg rakk bort i beddet mitt. De stakkars buskvekskstene trengte sårt vann nå etter noen dager med så sterk sol og varme. Balkonkassa ble oxo druknet siden blomstene så litt lei seg ut. Ideelt sett så burde jeg vel helst ha gått ut i kveld etter at sola er gått ned, men siden sola ikke hadde kommet på den siden av blokka enda fikk vannet tid til å synke ned i jorda.


(bilde er fra 17. mai) Pusene holder på ute på balkongen akkurat som her…. Det er alltid noen små bevingede skapninger som som forviller seg inn på balkongen, og da er de klar begge to til å leke med dem. Ronja har blitt veldig flink til å fange dem med potene sine, hehehe Selv humlene tar hun i poten å holder de der en stund, og jeg tror ikke at de brenner henne… ser i allefall ikke sånn ut. Akkurat nå ligger de rett ut å dormer seg, for det er ganske varmt der ute. Markisa er kjørt helt ned, og persiennene i stuevinduene lukket så forhåpentlig blir det ikke så varmt inne i kveld.


I kveld braker det løs i Baku, og jeg krysser fingrer, tær og knær for at Tooji skal gå seirende ut av konkuransen… Når det er sagt så tror jeg faktisk at Loreen fra Sverige kommer til å vinne, noe jeg har sagt fra hun vant sin delfinale. Låten er spesiell, men utrolig fengende. Nå er jo dette en konkuranse hvor mange forekjellige mennesker skal se på og stemme, og de har helt klart andre meninger og synspunkter på hva som er en bra låt enn det jeg har. Meeeen, Tooji har bursdag i dag……, og jeg håper han får en fin bursdag. GRATTIS :o))

Ha en fortsatt flotters lørdag :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg