Aaaaaa, en dag med masse sol og varme :o))

I går kveld satt jeg ute på balkongen å så på balkongkassen min, og Lavendlene mine med et missmodig blikk…. De hadde mer eller mindre avgått ved døden alle sammen, og jeg ble nesten deppa av synet siden alle de andre naboene har balkongkasser som bugner med flotte blomster. Vet ikke hva jeg har gjort galt i år!! For jeg har nemlig vannet og pyslet om dem, så det er ikke for at jeg har misskjøtt dem :o((


Etter at jeg var ferdig på jobben i dag, dro jeg bort på Plantasje hvor jeg kjøpte 3 store gule Margeritter som jeg satte i pottene som Lavendlene mine hadde stått i. Jeg kjøpte og 6 små hvite Margeritter som jeg satte i balkongkassen. De hadde store oxo, men jeg syntes det ville ha blitt altfor ruvende. Jeg kjøpte samidig en ny vannslage på snelle, siden den jeg kjøpte tidligere var som en korketrekker som var omtrent helt umulig å dra ut… Så umulig at jeg nesten ikke rakk bort til blomsterbeddet. I tillegg ble det to ny lykter med solsellebatteri som jeg skal sette på gravlund i stedet for de rustne stygge jeg har der nå.

Med det samme jeg kom hjem satte jeg i gang med å plante og ordne… To av de spanske Margerittene jeg hadde i balkongkassen hadde klart seg, så de tok jeg med meg ut å plantet i beddet på baksiden. Det var så tørt i jorden at jeg var nødt til å hente vannslangen å vanne riktig godt for at det skulle trekke ned til røttene. På veg inn igjen traff jeg naboen i 2 etg som satt ute på krakken, og hadde sin nye baby med seg. Lille Elias var blitt født den 14. juni :o)) Hun lurte på om jeg hadde hørt henne skrike ut av riene, men det hadde jeg ikke gjort…. Han var jo så nyyyydelig der han lå og sov :o))

At kroppen ikke fungerer som den skal om dagen merket jeg da jeg endelig kunne sette meg ned. Betennelsen i kroppen stjeler kreftene mine, og det lille jeg gjorde i dag har slitt meg helt ut. Jeg brygget meg en kopp kaffe å satte meg ut på balkongen, og da jeg først hadde satt meg orket jeg nesten ikke å reiser meg opp igjen. Det tok ikke lange stunden innen jeg faktiskt sovnet, og var borte i ca 30 min men jeg var fortsatt ganske sliten og trøtt. Jeg hentet fotskammelen og la meg bakover å sovna ganske snart igjen…. det hjalp og jeg følte meg mye bedre da jeg våkna igjen :o))


Pusene var like trøtte de oxo, og etterhvert som sola varmet opp balkongen ble de sløvere og sløvere… Vinja lå på ryggen med beina til alle kanter i den andre stolen og sov så hardt at hun reagerte ikke engang når jeg gikk inn for å hente meg mer kaffe. Ronja lå på klatrestativet å sov, men hun glippet med øynene nå jeg var på farten, men orket ikke helt å reise seg.

Begge pusene har sjekket ut de nye plantene, først snust omhyggelig og deretter smakt på dem… Tror ikke at de syntes at de smakte så veldig godt akkurat, så de har ikke prøvd seg igjen. Det er mammen veldig fornøyd med, for det er ikke spesielt pent med halvspiste planter overalt, hehehe!!!

Anne og jeg hadde egentlig planlagt en tur i Botanisk Hage i dag, men det glemte jeg helt bort der jeg holdt på å plante. Hun må oxo ha glemt det, for jeg hørte ikke noe fra henne. Gjør ikke så mye, det kommer andre dager vi kan dra dit. Blomstringen kommer til å fortsette en god stund fremover :o))

Ha en forrykende kveld :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg