Barndomsminner fra radion….

Tidlgere i dag satt jeg å ute på balkongen å hørte på NRK Gull som sendte gamle program fra før min tid…. Det var ganske interresant å høre på hvordan de snakket, og hvor anderledes vinklingen på programmene var lagt opp. Et av programmene var om “raggere” i Saprsborg på 60 tallet, og det var tydelig at programlederen forsøkte lede samtalen for å få interjuobjektet til å si det han ville. Det var tydelig at vinklingen gikk på jentene som guttene kikke på når de ragget. Programlederen forsøkte hele tiden å få vedkommende til å innrømme at jentene var lette på tråden, og bare ute etter å få seg et nummer.

Etterpå sendte de et gammelt program fra Barnetimen for de minste med Kirsten Langbo… Jeg husker jo henne godt fra jeg var liten, og jeg satt alltid klistra til radion for å høre på Barnetimen hver morgen. Det var alltid så spennende å høre på fortellingene programlederne fortalte, nedenfor er et knippe gode fortellere som jeg likte godt å høre på :o))
Kirsten Langbo
Alf Prøysen
Anne Kath Vestly
Ingebrigt David
Torbjørn Egner
Kjell Aukrust

Til dags dato syntes jeg fortsatt det er gøy å sette meg ned å høre på fortellingene, som minner meg om den gode trygge barndommen da alt var bare fantastisk og man hadde ikke en bekymring i hode :o)) De burde sende reprise av de gamle programmene ofte, for det kunne jo tenkes at dagens unger faktisk hadde syntes at de var okey å høre på oxo :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg