Store forandringer….


Satt å så på gamle bilder hos Oslobilder og kom over dette bilde… Til høyre i bilde går Steners gate mot Lilletorvet og Grønland, og der det den gang lå vognparkering ligger Oslo City i dag. Jeg har hørt foreldrene mine fortelle om stedet, men det ble revet for mange år siden. Da jeg var barn og senere i tenårene kan jeg huske at det fantes en gammel mur og et inngangsparti oppe ved den hvitmalte bygningen bakerst i bilde. 

Jeg syntes det er veldig trist at mesteparten av den gamle bebyggelsen i Oslo er revet til fordel for høye stygge blokker… Hvor flott hadde det ikke vært om de kunne ha bevart deler av det, som de har gjort i andre hovedsteder… Litt har de jo flyttet ut på Folkemusset på Bygdø, men det er ikke helt det samme!! Heldigvis finnes det et stort bildearkiv hvor man kan gå inn å se hvordan det engang var….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg