For et mareritt…..

Til morran i dag våknet jeg helt oppjaget og svett etter verden værste mareritt…. Jeg hadde skikkelig hjertebank og skjønte ikke helt at jeg var våken med en gang heller. Husker ikke story’n nå, men jeg husker definitivt det vesentlige. “Jeg drepte mamma” Først forsøkte jeg å kvele henne med en snor, og når ikke det gikk brukte jeg hendene… Hun kjempet i mot å så på meg med det forferdelige blikket, men jeg bare fortsatt. Husker ikke om jeg lykkes for jeg våknet brått, og jeg regner med at jeg hadde skreket ut oxo. Er det mulig å drømme at man gjør noe så grusomt mot en person man er så glad i. Mamma døde av kreft i 2006, men hun var så levende at det var helt merkelig. Jeg får helt gåsehud bare av å tenke på det, grøss…!!!


Når jeg var ute å handla i går kjøpte jeg noen grønnsaker, og i dag bestemte jeg meg for å kutte de opp å putte de i plastbokser og sette de i kjøleskapet. Er så enkelt å ha det ferdig der, for da er det bare å plukke ut det man trenger når man skal lage noe, eller ha noe på en skive brød. Søstrene Lillepuzdatter av Skånevik var jo på pletten med en gang og skulle smake og hjelpe til. De gomlet i seg av det som ble igjen av paprikaen.  De holdt seg på andre siden av skjærebreden inntil jeg hadde vasket den, men da kom Vinja trampende å satte seg på den. Da var det bare å vaske igjen innen jeg skulle skjære opp løken, men….. da fikk de ikke lov til å sitte på bordet lenger. Ikke det at det var noe problem heller, for lukten av løken ble litt for stram for dem å de forsvant, hehehe!!

Jeg måtte avbestille timen min hos fysio i dag pga at jeg våknet med vondt i halsen og høy feber… Trodde først at det skulle gå greit, men etter å ha stått stille ved kjøkkenbordet å skjært opp grønnsaker var jeg helt utslitt…. av det lille. Derfor syntes jeg det var like greit å avbestille timen, og jeg fikk ny til uken i stedet. Han fysioterapeuten jeg brukte før ringte meg i sta, og fortalte at han hadde forsøkt å ringe Helfo for å sjekke om frikortet mitt men ikke kommet frem. Da hadde han printet ut en ny kvittering og reist innom dem, og da han ba de sjekke hva som hadde skjedd med den første han hadde sendt inn hadde de selvsagt ikke fått den!!!!!! Er jeg overrasket, NEI ABSOLUTT IKKE! Han ba dem  prioritere den, så nå gjenstår å se om de gjør det da.


Det hadde samla seg noen e-faktura i Nettbanken som måtte godkjennes, så jeg har nettopp vært inne å godkjent hele lista… Mange av dem forfaller ikke før om en stund, men jeg tok dem med så har jeg litt mer oversikt over hvor mye penger jeg har på kontoen min. Bilforsikringen min forfalt ikke før 15.09., men jeg syntes det var litt vel lenge å vente med å betale den. De sier jo at forsikringen er aktiv selv om premien ikke er betalt, men jeg tar ikke sjangsen….. Man vet aldrig!!

Været er litt av vært i dag…, det får vist ikke bestemt seg for hva det skal være. Først så skinner sola så fint fra en blå himmel, og så i neste øyeblikk er det helt grått overskyet… som nå. Nå ja, det er ikke så mye vi får gjort med det. Kaldt er det jo ikke :o))

Nå skal Nestenblondina fundere ut hva hun skal lage til middag… Har ikke noe serlig matlyst, og da er det veldig lett å ta noe lettvindt og ferdig, men jeg skal ikke ta den lettvindte løsningen om det så er bare å steke en omelett. Mmmmm, det hørtes faktisk ganske godt ut og så spice den opp med grønnsaker og løk så blir det en bra middag det :o)) Blogges!!

4 kommentarer
    1. Huff, for en drøm! – Når man har slike fæle drømmer, så blir man satt fullstendig ut resten av dagen, – man grubler litt over hva skulle denne drømmen si deg, og hvorfor er den sååå urealistisk!! Klem

    2. Terje: Ble satt ut ganske lenge, og fikk ikke drømmen ut av hode på flere timer… Siden hun allerede er død, så har det jo ingenting med henne å gjøre, hmmm… litt å tenke på!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg