Lyspunkt i hverdagen…

Fra jeg kom på jobben og frem til lunchen satt jeg med øynene festet til PC’n for å gjøre ferdig 4 tilbud, som jeg hadde bestemt meg for å bli ferdig med i dag. De skulle ikke leveres før på mandag, men det er jo ingen grunn til å vente til siste liten akkurat!! Når lunchen nermet seg var jeg helt ør i hode, så jeg bestemte meg for å ta meg en spasertur rundt i Oslo’s gater. Da jeg var kommet forbi samfundsplassen tok jeg opp mobilen for å ta noen bilder, og der var det jammen en melding fra Terje… Lunch?


Jeg ringte ham, men fikk ikke tak i han på telefonen… Siden jeg var like i nærheten av der han bor gikk jeg like godt bort å ringte på, og heldigvis for meg var han fortsatt inne :o)) Det er jo klart at det er mye hyggeligere å spise lunch med Terje enn å traske gatelangs alene!! Vi bestemte å spise i nærheten av jobben min siden jeg ikke hadde all verdens tid til rådighet. På veg nedover begynte det å regne litt, men det ble heldigvis ikke noe serlig ut av det da. Vi endte opp med å sette oss ute hos Peoples på samfundsplassen. 


Det ble en deilig Cæsarsalat på meg til lunch i dag… Vanligvis tar alt så innmari lang tid på Peoples, alt for lang tid. Man må vente på menyen, på drikke, på maten og for ikke å snakke om det å få lov til å betale. I dag hadde jeg dessverre ikke tid til all den somlingen, så jeg ba spesielt om at vi måtte få maten ganske raskt. Til min store glede så gjorde den det, og vi måtte heller ikke vente med å betale :o)) Lunchen ble lengre enn forventet, noe jeg viste den ville bli i det vi satte oss ned. Derfor sendte jeg en melding opp til Bente for å si i fra om at jeg kom senere inn.  

Jeg kjente at når jeg kom opp på jobben var humøret mitt på toppen, ikke det at det var så dårlig fra før, og arbeidslysten raste rundt i kroppen… Mine fire tilbud gikk unna som bare den, og jeg fikk sendt de videre før jeg skulle hjem :o)) 

Vi slapp ikke helt unna for regnværet i dag, for når det var på tide å gå hjem kom det et skikkelig skybrudd… Jeg hadde jo selvsagt ikke tatt med meg noen paraply, men det lettet litt sånn at jeg rakk å komme meg ned i garasjen uten å bli gjennomvåt. Nå har himmelen igjen blitt blå , men søte vite skydotter lett spredd utover. At det er lettere vær ute gjør oxo at det ikke blir mørkt så tidlig i kveld. I går var det allerede ganske mørk på samme tidspunktet, kl 21.

Jeg måtte handle litt før jeg kom hjem, så det ble ganske sent… Hjemme ventet to pusetasser, som syntes at mammen deres hadde vært litt vel lenge borte fra dem!! De stanget borti bena mine, sto på to ben for å bli klødd og kozt med. Ronja kurra og mjauet og var nesten helt fra seg for at hun ikke klarte å vise akkurat hvor glad hun var for å se meg :o)) Hyggelig med en sånn velkomst!

2 kommentarer
    1. Er alltid hyggelig med lunsj med deg vettu…..vi har sÃ¥ mye Ã¥ snakke om bestandig…sÃ¥ tiden flyr!! – MÃ¥ gjentas om ikke lenge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg