Bilder fra turen til Nordby i dag…

Grytidlig kiiimte alarmen til morran morran i dag, og jeg var langt fra våken…. Det tok meg litt tid innen jeg klarte å få øynene opp og kom meg ut av senga. Hadde avtalt med Anne at hun skulle være hos meg ved 8 tiden, så da kunne jeg jo ikke ligge å late meg i senga særlig lenge!!

Siden vi skravla så fælt så følte vi at turen nedover gikk utrolig fort unna, og vi kom til Nordby før shoppingsenteret var åpent, kun matbutikken var oppe. Det var jo dit vi skulle først så det passet helt perfekt. Det er lenge siden det var så lite folk i matbutikken på en lørdag, og det var altså så behagelig. Ingen svimete nordmenn som kjørte meg ned med handlevognene sine :o))


Det var nesten tomt for karbonadedeig i fryseren, så jeg kjøpte 2 pakker på nesten 2 kilo… Ellers så trengte jeg ikke serlig andre kjøttvarer eller pålegg. Jeg kjøpte derimot et par gigantiske tuber med smøreost, og majones. Så hadde de fine grønnsaker, så jeg kjøpte en stor purre og en sellerirot, nam nam!!


Prisene på glutenfrie varer var selvsagt mye billigere enn her hjemme, og siden jeg tester ut om kroppen min fungerer bedre vis jeg spiser det, kjøpte jeg meg pasta, mel og diverse kjeks. Mange av disse produktene hadde jeg faktisk ikke sett her i det hele tatt. I tillegg ble det oxo noen ferdigblandede smoothies.


En lang hylle med bare krydder, og jeg gikk nesten bærsærk å kjøpte med masse spennende for å fylle opp krydderhylle i kjøkkenskapet… Jeg må alltid innom krydderhylla når jeg er hos Nordby, og plukke med meg litt hjem :o))


Vi måtte jo utforske alle klesbutikkene oxo når vi først var der… Jeg ble litt skuffet over at det ikke fantes noen gensere hos Zizzi, bare disse toppene som sitter etter over brystet og vide under… Jeg ser jo ut som om jeg er gravid i dem. Fant nå tilslutt en butikk som hadde akkurat det jeg var ute etter, og der var det salg så jeg kjøpte like godt 4 gensere i lune fine høstfarger. Skikkelig fornøyd med det kjøpet :o))


Anne sa at hun skulle se etter en ny veske i dag, og det er jo som musikk i mine ører når jeg kan komme inn i en veskebutikk. Vi har ikke helt samme smaken, men vi fant begge hver vår Spikes & Sparrow veske. Anne valgte en enkel modell i cognac farge, mens jeg gikk for en litt anderledes type i samme farge. Kjøpte samtidig en matchende lommebok. Det var ikke billig, men skikkelig kvalitetsprodukter :o)) Men det er jo merkelig, for i flere av butikkene gikk det ikke å bruke Mastercardkortet… Heller ikke i veskebutikken, og damen forsøkte igjen og igjen å få kortet til å virke. jeg forsøkte å fortelle henne at det ikke kom til å fungere, men hun ga seg ikke. Enda godt at det var bare oss inne i butikken!!


Vi stoppet for å spise Lunch hos Marche ved Sollikrysset…. Klokka var ca 14 da vi kom dit, og debaterte litt med meg selv om jeg skulle kjøpe middag eller ikke, men endte tilslutt opp med stykke brød med omelett på. Masse digg i omeletten som gjorde den til en fryd å spise. Det var lite folk der i dag, og vi kunne sette oss akkurat hvor vi ville :o)) De få som var der, var stort sett  pensjonister på tur. Jeg har fått betennelse i hyre hæl, så det var ikke akkurat så godt å kjøre bil i dag, og derfor var det godt å sitte ned å vile benet litt.


Ute har det vært et fantastisk vær i hele dag, solskinn og ganske varmt å godt… Egentlig ganske synd å gå inne på en senter hele dagen når været er så flott, men skal man shoppe så skal man.

Hælen min var ganske vond når jeg hadde sko på, men den var enda verre når jeg fikk av skoen… Jeg må nok finne frem støttebandasjen min igjen som holder helen på plass, og sørger for at den leges fortere. Jeg har ikke hatt den dritten der på noen år nå, og hadde helt glemt hvor smertefult det egentlig var.

Er litt sliten i både hode og kroppen nå i kveld, og så snart Indiana Jones filmen er slutt på TV-Norge skal jeg innta vannrett stilling i senga å få meg litt søvn. Ingen vits å sitte opp og halvsove foran tv-skjermen til langt ut i de små timer :o)) Ha en fortsatt fin lørdagskveld til dere som skal sitte opp lenger, blogges!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg