Noen få bilder fra Dyrsku’n i Seljord

Når klokka ringte til morran i dag, var det bekmørkt ute å jeg hadde mest lyst til å dra dyna over hodet igjen. Det gikk jo ikke for Anne skulle komme kl. 06:45 for at vi skulle dra til Dyrsku’n i Seljord. Vinden blåste så det uuuuulte rundt hushjørnene, men det regnet ikke da… Da vi satt oss i bilen derimot hølja det ned, men iflg yr.no og storm.no skulle det bli ganske bra vær i Seljord utover dagen. På veg dit kjørte vi igjennom det ene regnværet etter det andre, men når vi faktisk kom ned i Seljord skinte sola så fint fra en “nesten” blå himmel.

Vi dro innom Bitten, tanten til Anne for å hente henne…. Hun ville nemlig være med oss, og det var jo bare kozelig. Det var mye biler og vi kjørte i kø fra der Bitten bor og bort til der vi skulle parkere. De nermeste plassene var allerede borte, så det ble et lite stykke for oss å gå bort til hovedinngangen. Det ble rikelig anledning til å begynne å kikke allerede med en gang, for det var mange boder med mye rart utenfor. Mange fristelser, men vi lot oss ikke friste sånn med en gang… Ville blitt altfor tungt å drasse rundt hele dagen på alle de posene, hehehe!!

Det var meter på meter med kø for å komme seg inn… Jeg hater jo å stå i kø, spesiell en som står mer eller mindre stille. Været var fint, og vi sto å skravla så det gikk i grunnen ganske raskt alikevel :o))

Kokkene Frode Aga og Bodil Nordjore var oxo der, og de var konfransie borte ved mathallen… Der en del unge kokker holdt på å lage mat ute. Jeg hørte Frode Aga over høytalerannlegget, og ble veldig nysgjerrig å gikk etter lyden. Ville jo få med meg hva han holdt på med :o))

Den gruppa med ungdommer spilte fele og sang folkesanger…, de var skikkelig flinke å jeg ble stående en god stund for å høre på dem :o))

Vi leita hele tiden etter mathallen, men vi bomma hela tiden å tok feil gate. Tilslutt ga vi opp, og satt kursen mot hovedinngangen… Hehehe, da fant vi den plutselig :o)) Jeg kjøpte meg to pk med Lefsekling, et pk med deilig flatbrød og et himmelsk solsikkebrød. Det var så mye god mat og andre spennende ting der. Jeg hadde ikke spist noe serlig på hele dagen, og kjente at det var på tide å få i meg noe mat. Like ved utgangen sto de å stekte sveler, og det luktet så godt at jeg bare måtte ha en med sukker på. Blodsukkeret mitt var sunket ganske lavt, men etter at svelen var fordøyd ble det raskt bedre.

Etter å ha gått rundt der i ca 3 timer var vi egentlig ganske fornøyd å bestemte oss for å dra tilbake til Bitten. På veien var vi innom å kjøpte med oss et par poser hver smultringer. Jeg smakte på en i sta, og de var virkelig gode :o)) Alle tre var ganske ømme i føttene og ryggen så det var godt å kunne sette seg ned litt å slappe av hos Bitten. For ikke å snakke om et par kopper kaffe, de gjorde virkelig underverker :o)) Når klokka ble 15:30 satte vi nesa tilbake til Oslo, og med en matpause og kjørt Anne hjem igjen var jeg først hjemme ca 19:30. Da satt velkomstkomiteen i vinduet å ventet på mammen sin :o))

Nå er jeg ganske trøtt og sigen i kroppen, så nå har jeg tenkt til å krabbe opp i senga og dra dynga godt rundt meg… GOD NATT!!

6 kommentarer
    1. Enig med henne over, fine bilder. Leita gjennom dem spent på om du hadde snappa opp datteren min :). Men nei…….. 🙂
      Skolen hennes hadde arbeidsoppgaver der, men veit ikke hvilket oppdrag hun hadde.
      Du må sov godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg