Jeg bare elsker kors…..

Jeg har kors på hjernen, og bare elsker dem…. Kommer jeg over noen jeg liker og de ikke koster all verden må jeg bare kjøpe dem, vel innen rimelighetens grenser. Jeg vasser ikke i penger så det begrenser seg jo til hvor mye jeg kan bruke. 


Dette har ingenting med kristendom å gjøre, for jeg er ikke kristen og ikke heller medlem av statskirken, men bare en voldsom fasinasjon for smykker i form av kors. Ingen av korsene over er mine, bare et utvalg av hva jeg liker. Bortsett fra det øverst til venstre. Det er tegningen av tattisen jeg har har på høyre underam :o))

Det første korset jeg kjøpte meg var når jeg var i Stratford Upon Avon i England, og det var et keltisk kors med grønne smaragder. Fortsatt er det favorittkorset mitt, men jeg har skaffet meg noen flere siden da. Når jeg kommer over et som jeg liker klarer jeg ikke å få øynene fra det, og blir nesten sjuk hvis jeg ikke har råd til å kjøpe det. For noen år siden så jeg et nydelig kors i en gullsmed i London, men jeg hadde ikke mer penger igjen siden det var slutten på oppholdet. Det kostet £ 50, et beløp som glimret med sitt fravær på bankkontoen. Til dags dato irriterer jeg meg over at jeg ikke fikk kjøpt det :o((

4 kommentarer
    1. Oj, oj, det var ei imponerende samling! Jeg har også bare et, som jeg fikk i dåpsgave fra min mormor og morfar. Lite og flott og i ekte gull. Har ikke brukt det siden jeg var liten. Derfor spurte jeg om mine barn heller kunne få et hjerte eller noe, i dåpsgave, for det kom de iallefall til å pynte seg med, selv om de ikke var kristne. For meg er dette et symbol på Gud og kirka og alt det der, derfor bruker jeg ikke slite smykker .. Men samlinga di var fott da.

    2. Marit: Skulle ønske at alle disse faktisk var mine…., det mÃ¥ bli nÃ¥r jeg vinner toppgevinsten i lotto :o)) Jeg har nok blitt spurt noen ganger om jeg er kristen for jeg bruker sÃ¥ mye kors, og da mÃ¥ jeg jo bare forklare dem at nei da.., jeg bare liker dem :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg