Dette er altfor tidlig…..

Hvorfor skal butikkene sette frem juleproduktene allerede tidlig i oktober? Det er det samme styret vært eneste år, og i dag da jeg fredagshandlet på Ultra kom jeg over noe jeg helst skulle ha sett ikke kom før i desember.


Julemarsipanen og colaen har inntatt butikken for å bli til langt over nyttår… Flere kikket på pallen marsipanen, men ristet på hode å gikk bare videre. De syntes nok som det samme som meg, at det var for tidlig å handle julegodis. Ikke det at det er noe prblem for meg, for jeg kan ikke spise marsipan for da klør jeg så fælt i halsen og hoster meg fordervet.


Ellers så har det vært en fantastisk flott høstdag…. Himmelen har vært så klarblå og sola har skint og det var egentlig veldig trist å sitte inne hele dagen. Jeg gikk fra jobben litt før kl 15:30 i dag, og med veldig lite trafikk på vegen var jeg oppe på Ultra i løpet av 15 minutter. Det var virkelig deilig å komme seg tidlig hjem på en fredag. Få spist middag innen klokka ble alt for mye, for det er det som er greia nå når vi har fått en halvtime mer å jobbe per dag.  Akkurat den ene halvtimen på høsten og vinteren når det er mørk er ganske tøff syntes jeg. Foreløpig er det ganske lyst ute, men så fort vi snur klokka blir det andre boller.

Snart på tide å komme seg i senga, for jeg tenkte at jeg skulle prøve å stå opp litt tidlig i morgen. Anne og Sven Erik skal stikke innom meg innen jeg skal til frissan, og det er jo greit å ha kommet seg ut av pysjen innen de kommer syngtes jeg.

9 kommentarer
    1. Ja, snart har vi pÃ¥skegodteriet i butikken til jul…. Er bare tull dette med Ã¥ sende ut varene i okt. Snart kommere vel gøttekællane som vi sier her nede. HVor ble det av den nostalgiske julen, hvor ingenting startet føre 1.desember?

    2. julianogmamma: Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna juleutstillinger til det nærmer seg desember, men de klarer alltid å snike seg innpå meg. Det er jo i desember det er kozelig å gå rundt å handle, og høre julesangene i bakgrunnen. Så skal det komme litt snø, men den er litt vanskelig å bestille, hehehe!!

    3. julianogmamma: Jeg blir helt nostalgisk nÃ¥r jeg tenker pÃ¥ første søndag i advent, snøen som daler ned og juletreet som blir tent. SÃ¥ hjem og krype sammen i sofaen med en varm kopp kakao… :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg