Prisforskjeller…..


På fredag fortalte en kollega om at de hadde kjøpt en Volvo for en stund siden, og nå nylig hadde mannen service på bilen…. I den forbindelse var det oljeskift oxo på girkassen, noe jeg ikke viste at man burde gjøre. Oljen var så svart og treg at da de skulle skifte den gikk noe galt i giret. På merkeverkstedet fikk han beskjed om at det ville koste ham 75.000 å skifte girkassen. Det er jo vanvittig, og han fikk da beskjed om hvis han kjøpte kassa selv ville de ta 25.000 for å sette den inn for ham!!!!!

Han ringte da til merkeverksted i Gøteborg for å høre om han kunne komme tid, for det ville jo bli rimeligere uansett. For gjøre en lang historie betraktelig kortere, så fixet verkstedet i Sverige den gamle girkassen og for det tok de sek 5.000.

Det er jo merkelig at verkstedet her hjemme ikke kunne fixe feilen, men heller mener at han burde kaste bort flerfoldige tusener når det ikke var nødvendig. Hva det hadde kostet å fixe den her vet jeg jo ikke men helt sikkert mye mer enn det han betalte i Sverige. Det er jo vanvittig at det er så store forskjeller i pris mellom Norge og Sverige, og med den tanken i hode lurer jeg på om skal dra over grensen selv neste gang jeg skal ha service på min bil.

Når man hører sånne historier og kan minimalt om bilmotorer føler man fort at man kan bli lurt… Kan, jeg vet at man blir lurt for de har forsøkt seg på meg da jeg var på EU kontroll. Verkstedet mente at jeg måtte bytte alle fire bremsene for de var så vanvittig slitte MEN bilen gikk jo selvsagt igjennom kontrollen. Da ble jeg mistenksom og kontaktet et annet verksted å det var ikke noe i veien med noen av bremsene. Der ser man!!!

6 kommentarer
    1. Oi det var jammen ikke måte på prisforskjell heller da.. skulle ikke vært lov å ta slike priser. Men slik er det desverre :/
      Jeg hadde ikke nølt ett sec engang, for jeg hadde tatt turen over til sverige og fixet bilen min der. Og samtidig tatt svenskehandelen på Nordby og fylt bilen med masse mat 🙂
      Klem lillesøs :O)

    2. lailasfoto: Slå to fluer i en smekk, passer meg perfekt :o)) Hos mange verksteder i Sverige får man oxo lånebil uten å betale for det, også når man har en vanlig service. Det får man ikke her i allefall, nei her må vi nøye oss med buss eller t-bane gitt.

    3. Sverige er så toppers på mange områder, norge har endel å lære . Og staten nå se å få ned prisene på mat, hvis de ikke vil at 70% av oss nordmenn skal bruke over halve inntektene våre i sverige. Neida den norske stat øker prisene på tobakk og alkohol og mat, og tror de er kjempelure. HJELP sier jeg bare.. Politikerne handler mat i sverige selv- det sier litt eller? Jeg er flau over måten de styrer landet vårt oxo..

    4. Det kan være enorme prisforskjeller på andre ting også. Min nye stekeovn ble levert her hjemme for 7099,- fra en nettbutikk men den lokale forhandleren her skulle ha 8590,-. Det er svært stor forskjell og selv om jeg ønsker å handle lokalt kaster jeg ikke penger ut av vinduet.

    5. lailasfoto: Vet du, jeg tror ikke disse politikerne har såpass mye oppe i øverste etasje at de forstår dette der.

      Man tror alltid at nÃ¥r noen nye inntar Stortinget for Ã¥ regjere vil det bli bedre, men det kommer aldrig til Ã¥ bli det uansett hvem som sitter der. Alt de lover mens de er i oposisjon og under valgkampen er glemt med en gang de roper seieren er vÃ¥r… Det har blitt bevist gang pÃ¥ gang!!

    6. hobbyting: Jeg merket oxo forskjelling i fjor da jeg skulle kjøpe ny kjøkkenmaskin… Det var voldsom stor forskjell pÃ¥ prisen i butikken og pÃ¥ nettet. Jeg endte opp med Ã¥ kjøpe maskinen pÃ¥ komplett.no og hentet den pÃ¥ Jernia noen dager senere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg