Oh shit, sÃ¥ vÃ¥t jeg ble…..

Dette var dagen da jeg hadde planer om å krølle meg sammen i sofakroken for å se film å koze meg inne, i mens regnet høljet ned utenfor…. Vel, det ble ikke helt sånn for jeg hadde gått tom for kattesand og i morgen er jeg nødt til ta doen deres. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å komme seg ut av døra. Akkurat da hadde regnet stillnet så jeg bestemte meg for å ta med meg Pentax Optio kamera mitt for å ta noen fuktig bilder etter at jeg hadde handlet….

Jeg hadde tatt på meg gummistøvler og turjakka mi så jeg var egentlig ganske klar for en tur i naturen, hehehe….. Tok bilen opp til Østmarksetera, og gikk nedover mot Ulsrudvannet. Det sto bare 3 bilen på parkeringsplassen, og inne i marka var det omtrent ikke et menneske å se. Selvsagt begynte det å regne i det jeg gikk nedover, men jeg var godt gledd så det spilte egentlig ingen rolle. Jeg hadde ikke prøvd Pentax kamera ute i regnet før, så jeg var spent på hvordan det ville gå…. Avstandsbildene ble i grunnen ganske bra, men nærbildene min ble ute av fokus…. Det var egentlig for at det var så mye vann på skjermen at ikke så ordentlig….!!!












Da jeg kom hjem igjen var jeg klissvåt helt til skinnet, og de eneste tørre plaggene jeg hadde på meg var sokkene mine…. Grunnen til det var ene og alene at de hadde vært nede i et par varme og tette gummistøvler. Den tjukke turjakken min var ikke så vanntett som jeg trodde den skulle være…. Jeg kjøpte meg en regndress i forrige måned, men da jeg skulle ut i dag fant jeg bare buksa… Hadde egentlig trengt den oxo… Samme hvor mye jeg lette så kunne jeg ikke finne igjen regnjakken…. Den dukker forhåpentlig opp når jeg leter etter noe annet…

Det var godt å komme hjem å få av seg alt det våte tøyet, og inn i noe lunt og varmt….. Akkurat nå fryser jeg noe vanvittig til tross for at varmeovnene nesten henger å hopper på veggen… Et varmt fleezepledd gjør nok nytten tenker jeg :o))


Se alle de fine knoppene på kaktusen min :o)) Den kommer til å bli flott når alle blomstene slår ut i blomst om ikke så veldig lenge…. Var usikker på hvilken farge den har, men jeg ser antydning til rødt ytterst på knoppene så den er nok en lysere rød tenker jeg. Må nok bare smøre meg med tålmodighet å vente før jeg får sett det :o))

Nå får jeg se å få litt varme i kroppen, for jeg orker ikke å sette her hele kvelden å sjelve…. Blogges :o))

5 kommentarer

Siste innlegg