Harrytur i går…..

Jeg hadde fri fra jobben i går for at Terje, Anne og jeg skulle reise til Nordby for å shoppe littegranne…. Anne var her allerede kl 7, og da var jeg akkurat ferdig dusjen å skulle til å kle på meg fjeset mitt. Vi hadde avtalt å reise kl 8 her fra, og for en gang skyld somlet ikke jeg så vi kom av gårde da oxo. Terje bor nede i byen og vi dro ned for å hente han og siden det ikke var så mye rushtrafikk gikk det i grunnen ganske raskt.

Vi var jo så heldig med været, for sola sto så høyt på himmelen som den er i stand til på denne tiden av året… Det var litt skarp luft, men det gjorde ingenting siden været ellers var så flott og fint :o)) Ut av Oslo og et stykke nedover var det ganske tett, men radig trafikk. Dette ble tynnet ut etter at vi kom forbi Tusenfryd. Skravelen gikk hele tiden så jeg følte at turen gikk mye raskere enn den vanligvis pleier å gjøre…


Hehehe, jeg fleipet med at jeg kanskje skulle bruke en elektrisk kjørestol inne i butikken siden jeg hadde vondt i kne og hæl…. Så da vi kom til matbutikken sto det et par stykker på lading, og Terje ville at jeg skulle sette meg på den så han fikk tatt et bilde. Det må jo sies at jeg var ikke så ille i bena mine at det var behov for å bruke en sånn. Kneet klarte seg faktisk ganske bra det under hele dagen, bare litt vanskelig å bøye det ordentlig når jeg skulle inn og ut av bilen.

Vi gikk i matbutikken først og gjorde oss ferdig der inne… Selv om vi om reiste sammen så handlet vi vær for oss, for ingenting er så kjedelig som å dilte etter andre. Jeg kjøpte et par store pakker med karbonadedeig, litt pålegg, Øl, en eske påsmurt knekkebrød, to store bokser med karve, 2 bokser med crazy Frogs + litt til. Siden det var så tidlig hadde ikke matbutikken blitt fylt opp enda, og det var så deilig å slippe å gå i kø…. noe jeg hater.



Det tok på å handle så da alle varene var godt pakket i bagasjerommet på bilen, satte vi oss ned for å spise litt lunch… Jeg hadde lyst på en kyllingsalat med pesto og andre godsaker, og endte det opp med at de andre to ville ha det samme. Jeg har spist denne salaten en gang før, men problemet er at den er så vanvittig stor… Masse kylling og godsaker!! Selv om det var aldri godt så var det umulig å spise opp alt sammen, i allefall for meg…

Vi hadde det så kozelig å ble sittende ganske lenge å skravle, og hadde det ikke vært for at det var mer på senteret å se på hadde vi nok sittet enda lenger å skravla :o))




En av de tingene jeg hadde bestemt meg for å gjøre, var å se etter nye adventslysestaker til soveromsvinduene mine…. For Ronja ødela den ene i fjor, og jeg har ikke klart å finne maken til den jeg hadde. De gamle hadde kjøpt for flere år siden hos RUSTA i Charlottenberg, og jeg hadde veldig lyst på noe som lignet. Jeg fant det jeg lette etter, se bilde på toppen… Nå må jeg bare huske på å sjekke at begge to fungerer sånn at jeg har sjangsen til å bytte før adventstiden begynner… Ellers var det mye julebelysning og julepynt på RUSTA, men jeg trengte ikke noe av det så vi gikk bare videre. Må innrømme at rosa og lilla adventsstjerner ikke er jul for meg, nei da må det være rødt, hvit eller gull!!



I utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for å ikke kjøpe noe godterier, men bena våre førte oss inn hos Godisfabrikken å da var det egentlig gjort. Jeg bare digger MM, men det kjøpte jeg ikke denne gangen. I stedet plukket jeg litt løsgodis i stedet, men ikke så veldig mye. Jeg følte jeg måtte begrense meg littgranne og ikke grafse oppi alle de kontainerne som fantes der inne. 


Det ble tid litt kleshandel oxo, og jeg kjøpte meg “underskjoler” I hvitt og corall som jeg skal bruke under noen gensere som har blitt korte etter vask. De kjøpte jeg hos Zizzi, og hos Cassels fant jeg to t-skjoler med halvlang arm i mørk turkis og lille samt et par tjukkere i grått og sort som oxo var litt lengre. Hos Cassels ser det ut som de har mye “kjærringklær” med en gang man går inn der, men så dukker det opp mye fint her og der når man begynner å se. Det var Anne som hadde vært der en gang, som sa at det var en del fint der hvis man tok seg tiden til å se ordentlig…. Ikke var titte i vinduet som jeg hadde gjort :o))

Etter det var vi i grunnen fornøyd, og bestemte oss for å snu nesa hjemover igjen… Kneet mitt var ganske stivt, men ikke så smertefult, å jeg spurte Anne om hun kunne rygge ut bilen for meg. Jeg hadde parkert bilen litt vel nære et gelender, og da fikk jeg ikke opp døra nok for å få inn det vonde kneet. Hun hadde ikke kjørt bilen min noen gang, og girene er plassert litt anderledes enn på hennes Focus, og hun hadde litt problemer med å få bilen i revers. Det ordnet seg til slutt, hehehe!! Neste stopp ble Marche ved Sollikrysset, hvor vi vanligvis pleier å spise middag.

*****    ****

****      ****

Terje og jeg tok en svinefilé med poteter, soppsaus og salat… Det var kjempegodt, men igjen litt vel stor porsjon for meg. Anne tok fjellørret som jeg har forsøkt før, og vet er veldig god :o)) Vi måtte flire da vi så på kvitteringen til Anne, for der sto det at hun hadde fått “SPRETTEN FJELLØRRET”… Det er mulig at den hadde vært spretten en gang, men på talerknen hennes lå den definitivt helt stille. Jeg var veldig mett etter middagen, men jeg måtte ha et par kuler is til kaffen. 

Vi kom til Marche ved 14 tiden, og ble sittende der å skravle til klokka var bortimot 16 før vi reiste oss å satte nesa hjemover til Oslo. Innen jeg kom hjem og fikk satt meg ned var klokka nermere 18:30, og da var jeg ganske sliten… Hadde tenkt å bare sitte en liten stund å slappe av, og så skulle jeg skrive et blogginnlegg om dagen…. Gikk ikke helt sånn, for jeg ble så trøtt å sovna der jeg satt og etterpå var ikke hjernen min i stand til å finne på noe vettu å skrive….

Nå har jeg sittet å sløvet i et par timer foran PC’n, og det er på tide å sette kroppen i gang… Jeg må ut en tur for å kjøpe hårskum, og så en tur bort på Plantasjen for å kjøpe litt granbar til graven. Jeg må se å få langt det på innen kuldegradene virkelig får tak i jorden og gjør det umulig å stikke noe mer i den før til våren… Blogges!!!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg