Kontraster….

At været skifter fort på denne årstiden er sikkert, fikk vi en forsmak på i går… Da snødde det ganske tett hele dagen, og det kom faktisk en god del oxo. Mot min vilje så må jeg innrømme at jeg faktisk syntes det var ganske kozelig med snø. Jeg satt liksom å kikket ut av vinduet med jevne mellomrom for å se om det fortsatte :o))


Til morran var snøen ganske kram, og for ikke å bli klissvåt på beina var jeg smart nok til å ta på meg gummistøvler. Det lå såpass mye foran garesjeporten at jeg måtte fram med spaden å ta unna det som var kommet. Da jeg var ferdig kom vaktmesteren for å hente ut traktoren for å måke gården. Det var første gangen jeg fikk testet ut hvordan det var å kjøre bilen på ordentlig snøføre, og den klarte seg bra. Lå fint på veien og dekkene hadde god gripeevne så jeg skle ikke i det hele tatt.

Formen var ikke noe storveis i går, og jeg var slapp og uggen i kroppen på formiddagen… Etter lunch begynte jeg å fryse og ble småkvalm med litt vondt i magen, så den planlagte jobbingen et par timer over gikk raskt i vasken. Vel hjemme prøvde jeg å få i meg litt mat, men matlysten var ikke helt tilstede. Jeg frøys noe innmari så jeg pakket meg inn i mine lune fleezepledd i godstolen å satt å smådorma omtrent hele kvelden. Før jeg pakket meg inn ringte naboen, og ba meg gå ut på balkongen for å sjekke om det var en fugl der!! Hun mente at hun hadde sett en fly frem og tilbake der tidligere på dagen. Jeg var overbevist om at hun hadde sett syner, for det skulle ikke være mulig å komme inn dit nå. Der tok jeg feil gitt…. Jeg gikk ut med lommelykt å lyste i alle kriker og kroker hvor en liten fugle kunne tenke seg å hjemme seg bort, uten at jeg så noe til den. At den hadde vært der var i allefall sikkert, for jeg fant masse små fuglelorten på gulvet, klartrestativet til kattene og puten til den ene stolen. Håper at den fant veien ut igjen den veien den kom inn, for jeg kan ikke ha en liten bevinget venn der ute med mine to villdyr løse fra tid til annen.


I dag har vi hatt et helt annet vær enn i går…. Det var litt kjøligere ute og ordentlig klarvær på morran og litt senere fikk vi faktisk se sola oppe på himmelen i noen timer. Utrolig hvor mye noen timer med sol gjør for humøret, alt ser mye lysere og letter ut med en gang. Jeg måtte ut å røre litt på meg i lunchen, og da tok jeg dette bildet hvor Oslo Spectrum ligger på venstre side og Oslo City på høyre. Midt i mot er gamle Postgirobygget, hvor bl.a. Aftenposten nå holder til.

Formen har definitivt vært bedre i dag selv om magen var litt ugrei, men ikke ikke på noen måte sånn at jeg måtte fly å være venn med toalettet med jevne mellomrom. Det var mer problemer med printeren som vi kjører fornyelser på, den avgikk med døden i dag. Displeyet var svart og det hjalp ikke å koble ut strømmen heller.. Jeg meldte feilen med masse HASTER ord spredt utover sånn at de skulle forstå viktigheten av at den ble fixet fortere enn svint. Når teknikken ikke fungerer blir jeg ganske frustrert, og da er det ikke lang vei til jeg blir forbanna :o((

Når jeg kom hjem i dag hadde vaktmesteren satt opp juletrærne og hengt på belysningen, så nå er de klart til å tennes til 1. desember. Det er noe jeg ser fram til vært år, for det lyser opp noen ellers så mørke plasser. Kozelig å se lyset når jeg kommer kjørende oppover gaten :o)) I forrige uke kjøpte jeg lyslenke som jeg skal henge opp på balkongen til lørdagen, og det blir første gangen jeg har noe sånt der ute. I fjor kjøpte jeg et par kranser med lys som gikk på batteri. Problemet med det var jo at batteriene ble ganske raskt dårlige, så det lyste ikke så bra etter et par dager…

På veg hjem var jeg innom Ultra, og rusla forbi kjøttdisken for å se hvordan ribba deres så ut… Den var ikke så ille, men jeg kunne godt ha tenkt meg litt mer fett på den for da blir den så mye bedre når den stekes. Jeg kjøpte ingen i dag, men gjør det sikkert til uka… I fjor kjøpte jeg uten kotelettkam, og det angret jeg på så i år blir det definitivt med…

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg