En strĂĄlende dag….

Etter to dager med tåke og snø var det en drøm å våkne til det knallværet som vi har i dag.. Himmelen er helt blå og solen skinner, men gradestokken ligger litt lavere i dag enn den har gjort de siste dagene, – 8 C.

Man kjenner at både humøret og formen stiger til nye høyder med det fine været. I går tynget nok tåka litt, men nå var jeg jo egentlig ganske sløv og trøtt så jeg brøy meg vel egentlig ikke så mye. Satt for det meste å sløvet å så på tv. Det er jo på sånne dager som i dag man burde ta seg en tur ut og gå seg en tur i det fine været. Nå er jeg dessverre opptatt i allefall en time til nede i vaskekjelleren.

Siden klokka 12 i dag har jeg holdt på nede i vaskekjelleren med å vaske alt sengetøyet jeg bare har lagt til side den siste tiden. Vi har jo ganske fint vaskeri her i blokka, med to store vaskemaskiner, sentrifuge, tørketrommel og stort tørkerom, og av den grunn har jeg ikke skaffet meg noen vaskemaskin oppe i leiligheten. Jeg går jo bare ned en trapp og igjennom kjelleren så er jeg der. Det er kanskje litt dumt noen ganger for jeg må gå tidlig fra jobben for å rekke hjem til jeg skal begynne, og det passer ikke alltid like bra…

Nå er alt sengetøyet inne på tørkerommet allerede, og skal henge der i ca 30 minutter til før det er tørt.

Ronja er veldig rampete i dag, og hun er borte på juletreet og tygger og drar i det hele tiden. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket til henne… Da spretter hun i været å løper avgårde i vill fart igjennom heimen og opp i sofan for å komme til vinduskarmen. Det får hun heller ikke lov til, så da får hun litt kjeft til…. Hun vet så utmerket godt at hun ikke får lov, men hun skal utfordre meg hele tiden å når jeg da snakker til henne ser hun på meg med DE øynene å jeg smelter nesten hver gang :o))

5 kommentarer
    1. fin blogg du har,kan du stikke innom min og se der?
      som du ser viss du gĂĄr inn pĂĄ den trenger jeg hjelp
      det er ikke tavang du bestemmer jo selv , hadde vert hyggelig om du kunne ha kommentert litt der:-)
      den heter i hvert fall sweetandrine.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg