Vårfornemmelser

De gråskydottene som truet med å ødelegge den fine dagen i dag, forsvant i løpet av kort tid å himmelen ble med et knallblå. Sola har stekt inn igjennom balkongvinduene mine, sånn at temperaturen var opp i + 27 C. Jeg bare planta meg ned i en stol der ute og bare lot sola varme min vinterstive kropp. Det var så deilig å sitte der å kjenne sola på huden…. Pusene kozte seg storveis så lenge jeg satt der, og fløy ut å inn hele tiden. Vinja ble skikkelig skremt av to måker som kom seilende rett mot vinduene, og hun spratt ned fra stativet hun satt på å løp inn. Like før de var ved vinduene steg de og satte seg på balkongen over. Flere ganger gjorde de dette, men da var ikke Vinja redd lenger å hun satt fasinert å stirret på dem.

Snøen har tint fra taket i hele dag, og smeltevannet har sildret i takrennene sånn at jeg har hatt den rene vårfornemmelsen. Håper inderlig det blir litt flere sånne dager utover, for da kanskje vi kan bli kvitt all snøen, og gater og veier kan tørke opp.



Jeg plantet en boksbom i en stor potte her i høst, og nå så jeg at noen av grenene hadde visnet og tørket. Det var kanskje litt tidlig med jeg tok en liten vårpuss og fjernet de visne kvistene å vannet den ekstra godt. Den var knusktørr på toppen, men om den var det i bunnen potten er ikke så sikker. Vi får se hvordan det går med den utover, skal følge litt nøye med.

Det eneste dumme med at sola kommer på vinduene igjen er at man kan se hvor møkkete de er, for det har det blitt i vinter… Ikke det at jeg har tenkt til å pusse dem på en stund enda, nei det skal jeg nok vente med til snøen er borte fra taket. Ellers kommer de bare til å bli like ille igjen med en gang.

På tide å tenke på litt middag, for nå må jeg innrømme at jeg faktisk er litt sulten….. Blogges!!

12 kommentarer

Siste innlegg