Æsj bæsj

Etter så mange dager med sol og varme har snøen trukket seg tilbake fra vegkantene, og man kan virkelig se hvor dårlig vi nordmenn er til å bruke søppelkassene. Jeg har ikke sett noe så ille da jeg gikk fra Oppsal t-banestasjon og hjem i dag. Det lå flasker, poser, papir, lightere og masse annet dritt som vi ikke har greid å bære med til neste søppelkasse. Det er helt tragisk at vi søppler ned naturen våres på denne måten. Ikke bare det, all den forbannede hundemøkken som man trår inn i sålene på skoene, æsj!

Er det virkelig så vanskelig å plukke opp etter hunden når den har gjort fra seg? Det virker sånn i allefall, for det lå lassevis med møkk langs med og på fortauet å som det stinket. Den ene bæsjen større enn den andre som en slags allé med møkk som ledet meg hjem. Noen hadde faktisk plukket opp hundens etterlatenskaper i posen, men der sa det tydeligvis stopp for posen lå igjen med innholdet. Det var ca 10 skritt unna søppelkassen!!

Kanskje svaret er å lære opp hunden til å plukke opp etter segselv, så er jo det problemet løst!!!

21 kommentarer
    1. Helt enig meg deg, – har gÃ¥tt noen turer i løpet av pÃ¥sken her i Oslo, – og det er like ille overalt, – synes det lukte hundedritt og rÃ¥ jord + søppel. Det er en skam!!

    2. ja det er grusomt Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ tur sÃ¥ snart snøen forsvinner. Skjønner meg ikkje pÃ¥ folk egentlig…
      tenker dem at “whatever…nÃ¥ er det snø ute sÃ¥ eg trenger ikkje plukke opp etter bikkja mi..”

    3. haha har hund sjæl og kan ærlig si at jeg er ganske dårlig til å plukke opp driten etter den. vet det er mange som irriterer seg over det, men som det surrehuet som jeg er så glemmer jeg _alltid_ bæsjepose. men jaja, skal prøve å være flinke, er vel veldig mange som egentlig synes dette er dødsekkelt, haha!

    4. Irene Øvretveit: Var det opp til meg skulle de fÃ¥ bot nÃ¥r de forsøpler eller ikke tar opp etter hunden… Problemet er bare hvem som skal hÃ¥ndheve det!!

    5. linneasophie: Skamme seg, hehehehe. Jeg er nok blandt dem som syntes det er ekkelt, spesielt siden jeg har klart å trampe opp i disse ekle tuene med brun guffe. Det var en av mange ganger jeg fant ut at jeg kunne så mange fargerike og spennende ord :o))

    6. Ja det er synd folk ikke kan bruke søppelkassen,ikke koselig å tråkke i andres søppel. God ide å lære hunden å ta opp etter seg selv kanskje:):)

    7. ja det er nettopp det…mÃ¥tte jo stÃ¥tt folk overalt Ã¥ fulgt med da 😉
      blir nok aldri slikt…men burde vært det.
      Men om du ikkje takler dritten, sÃ¥ ikkje skaff deg bikkje mener nÃ¥ eg…kan ikkje bare fÃ¥ det gode 😉
      Eg plukker nÃ¥ hvertfall opp etter mine uansett…enkelt og greit 😉

    8. Irene Øvretveit: Da går i allefall du foran med et godt eksempel :o)) Skaffer man seg dyr uansett hvilket er det ikke bare koz å morro hele tiden, man må plukke opp etter dem når de er ute og inne å ta vare på dem når de blir syke. Som du sier, kan man ikke det skal man ikke skaffe dyr!!

    9. Irene Øvretveit: Det gjør jeg oxo.. Måtte til dyrlegen i dag jeg med lille pusejenta mi som kastet opp så fælt. Heldigvis gikk det bra, og frøkna er i farten igjen :o))

    10. Vi har en lur nabo 🙂 Vi bor i en villavei, det er ikke mange hunder her, men folk fra andre steder elsker Ã¥ lufte hundene i denne veien og tar IKKE opp bæsjen :((( Naboen har satt opp plakat ved porten sin: “Har du ikke pose til hundens avføring, bare ring pÃ¥ og du kan fÃ¥ ‘hundeposer’ av meg”. Han har IKKE hund, men lurt gjort og det har virket i Ã¥r :))))

    11. Irene Øvretveit: Så spennende :o)) Her blir det ingen små kattunger, for begge jentene mine er steriliserte. Det er nok like greit for det holder med de jeg har :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg