Grått og trist ute

I dag er det en typisk innedag, for ute er det skikkelig grått og guffent noe som ikke innbyr til noen utetilværelse akkurat…. Det dusker litt og en lett vind får grene på busker og trær til å bevege seg litt. 

Jeg tok med meg en kopp kaffe ut på balkongen i sta, men selv om jeg hadde på en jakke var det ikke noe serlig behagelig å sitte der ute. Derfor gikk jeg inn og dro døra inntil for pusene ville jo ikke inn. Nei, de hadde funnet noen skjærer som de stirret på, og som ertet dem litt. Vel egentlig ikke så lite akkurat, hehehe!! Jeg vet ikke hva det er med katter og skjærer, men glad i hverandre er de ikke!!

Vinja er har virkelig blitt en ordentlig mammapus i det siste, og skal bare ligge og koze i fanget… Hun bryr seg ikke noe om jeg sitter med pc’n i fanget, nei da, hun bare kommer å legger seg rett over tastaturet hvis jeg ikke stopper henne, hehehe! I sta satt hun først på bordet ved siden av meg, så smøyg hun seg frem for å legge seg til men da fikk hun ikke lov. I stedet satt hun seg på armelenet til stresslessen å stirret litt småirritert på meg…

Må ta med et bilde av Ronja fra i går kveld, der hun lå rett ut på en av favorittplassene sine… Det har ikke bare vært Vinja som har blitt mer kozete, nei da Ronja har oxo blitt det. Hun vil oxo ligge i fanget å koze seg, men ikke bare sove som søsteren. Hun kozer seg best hvis hun får lov til å ligge suge og sleike på fingrene mine.  Dette er noe hun har holdt på med siden hun var kattunge. Da hun og søsteren flyttet inn hos meg savnet de nok mamman sin veldig, for de pleide å hoppe opp i senga mi på natten. Der la de seg opptil halsen min på hver sin side, og de begynte å suge på øreflippene mine… Vinja slutta med det etterhvert som hun ble litt eldre, mens Ronja ikke helt har klart det å funnet fingrene mine som erstatting.

Jeg har litt lyst til å bake noe i dag, skal bla igjennom bakebøkene mine å se om jeg finner noe som interresserer….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg