B-by livet er i gang

Med det mener jeg Balkonglivet, for det har definitivt startet i dag… Ute var det strålende sol og oppmot + 13 C så jeg kunne jo ikke noe annet enn å sette meg ut på balkongen da jeg kom hjem. For ikke å bli helt kokt kjørte jeg ned markisen, men den fikk kjørt seg gitt. Det blåste så kraftig at plutselig løftet den seg høyt i vinden, for så å dale elegant ned igjen. Så lenge den gjorde det var det greit at den var nede, men hvis den hadde begynt å slå ned hadde jeg ikke våget å ha den nede. Den sitter ikke fastskrudd med verdens kraftigste skruer akkurat…..

Jeg var ganske sliten i kroppen, noe som mest av alt skyldes at jeg ikke hadde spist noe serlig…. Derfor fylte jeg opp vannflasken med iskaldt vann og smurte meg et par skiver brød som jeg tok med meg ut. Det var så godt å sitte der å slappe av, og se at dyrelivet så smått hadde begynt å våkne. Fuglene hadde definitivt skiftet sang, og den var av den vårlige sorten. Årets første humle hadde våknet og bestemte seg for å fly bort for å se hva som skjedde på innsiden av glassene. Det var jo selvsagt noe pusejentene satt pris på, og jeg skal si at de fikk fart på seg……

Etter å ha vært på humlejakt syntes Ronja det var på tide å vaske tærne sine, og selvfølgelig måtte neglene klippes… Det er ikke noe jeg behøver å bry meg med, for det fixer frøknen helt selv. Etterpå ramlet hun sammen oppe på klatrestativet å sovnet momentant, og ikke engang en innpåsliten flue kunne rive henne ut av søvnen, hehehehe!!

Vinja har fast plass i den andre stolen, og hun blir ikke blid hvis noen tar å setter seg i den…. Stolen er hennes, og hun bare elsker å krølle seg sammen å nyte livet og sove i den. I fjor sommer, da det faktis var ganske varmt, lå hun der hele natten… Hun var bare innom for å spise litt nattmat :o))

Tilslutt forsvant sola bak noen lette skyer, men det ble ikke kaldt så jeg ble sittende ute helt til det var på tide å lage seg litt middag… Hørte på radion at det lå et kraftig uvær over Irland, og det var på veg hitover med raske skritt. Med det så skulle det blir regnvær igjen i morgen, men så skulle det bli fint igjen på fredag og i helgen :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg