Jeg fant, jeg fant

Tidligere i år tok jeg opp en beholder med løker som jeg satt på balkongen, og som bladene hadde vokst seg store og lange. Ronja syntes jo at disse var festlig å spise på og ble veldig dårlig, og det endte med et besøk hos dyrlegen. Da jeg var nede i kjelleren i forrige uke fant jeg en papirpose med to glassbeholdere og en potte full med løker som skulle ha vært tatt opp samtidig. Disse stakkarne hadde så vidt begynt å spire.

Jeg tok de med å satte dem ute på balkongen og vannet de godt… For ikke å få altfor mye blader som pusene kan spise på har jeg ikke tenkt til å overvanne dem. Jeg minnes at en av de ansatte på Plantasjen sa noe om det til meg, og jeg har ikke lyst til et nytt besøk hos dyrlegen heller. De har ikke vokst så veldig mye på den uken de har stått der ute, men de kommer seg nok etterhvert :o))

Det ser ut til å bli en fin dag i dag, for himmelen er knallblå og sola er i ferd med å runne hushjørnet å da har jeg tenkt til å flytte ut på balkongen for å nyte varmen. Pusene har allerede vært der ute, og de ble skikkelig uvenner for begge to ville gjerne sitte på samme sted oppe på klatrestativet. Det endte med at de rullet rundt på gulvet å sparket, bet og skrek til hverandre. Så spratt de opp å løp etterhverandre igjennom hele heimen før de igjen havnet i en ball på gulvet. Nå ligger de i armlenges avstand fra hverandre å skjuler og får ikke helt bestemt om de skal være venner eller ikke, hehehe!!

Selv er jeg nok ikke så spretten som pusene mine, nei jeg våknet med både stiv nakke og skulder i dag å følte at jeg helst bare ville ligge under dyna. Jeg gjorde jo ikke det for da hadde definitivt humøret gått rett ned i kjelleren med en gang. Det beste er å komme seg opp av senga og komme i gang med dagens gjøremål. Kattene skal jo ha rent vann og mat og kattedoen skal renskes for litt småtteri :o))

Jeg skulle egentlig ha vært hos Anne i kveld, men i så god form følte jeg ikke at jeg var til at jeg orket det… Vi får ha det tilgode til neste lørdag, for da har jeg sikkert kommet meg igjen :o))

For et par dager siden begynte dekoderen min å krangle og komme med en feilmelding om at det var noe galt med kortet. Jeg ringte til Canal Digital og fortalte om feilen, og personen jeg snakket med vurderte da at det var noe feil med strømkabelen min som ikke ga nok strøm til dekoderen min. En ny skulle bli sendt, og i går kom den. Måtte ned i knestående for å få kommet til å skifte den, og med kun en fungerende arm var ikke det så enkelt. Det gikk tilslutt med ikke uten at jeg måtte vile meg et par ganger, og jage bort et par nysgjerrige puser… Alltid morsomt når mammen deres gjør noe de ikke har sett henne gjøre før, hehehe!

På tide å fylle opp kaffekoppen igjen, det holder ikke med bare en kopp, hehehe…. Blogges :o))

8 kommentarer
    1. Her er det terrassevær i dag, JIPPI! for første gang i år har vi spist lunsj utendørs 😀 Løkene dine må IKKE få vann direkte på løken, da råtner de 🙁 Her har snøklokkene og krokusen begynt å blomstre, for en herlig tid. Ta livet med ro og hvil kroppen din 🙂 God helg fra meg i SOLA 😀

    2. Lillian: Takk for tipset, det skal jeg huske på neste gang det er på tide å vanne dem :o)) Jeg har blitt flink til å slappe av denne uka, men det ser ut til at det blir mer av det til uka. Skulderen kommer neppe til å tåle noe jobbing. Ikke noe å gjøre med, bedre å holde seg i ro litt til å forbli såpass at man kan yte fult når man skal tilbake. Ha en kjempefin dag i sola :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg