En forblĂĄst dag

Hjelpe meg som det har blåst i dag… Trærne i skogen ovenfor har slengt så kraftig fram og tilbake at jeg lurte på om de ville bli stående eller om en av dem ville gå over ende. Vel det har ikke akkurat gitt seg enda, men det ser da ut til at det har løyet noe i allefall.

Sola skinte jo, men lekte gjemsel med skyene hele tiden så det var både deilig og ikke å sitte ute. For når den var framme stekte den så jeg hadde mest lyst til å vrenge av meg, men i neste øyeblikk forsvant den og da fikk vinden meg til å dra jakka godt rundt meg. 

Litt senere satt Vinja i vinduskarmen å kikket på alt det spennende som rørte seg i vinden, og hun var helt i ekstase… Så plutselig kom det en høy brummende lyd fra luka rett ovenfor, og hun ble så skremt at hoppen ned i en fei å forsvant så langt unna det gikk å komme. Først trodde jeg at det hadde kommet en humle inn i luka, for det skjedde en gang før å det var en lignende lyd. Det var ingen humle, bare vinden som blåste inn… Jeg hadde både balkongdøra og kjøkkenvinduet åpent og det fikk luka til å åpne seg en aning å laget denne festlig rare lyden :o))

Jeg klarte ikke helt å la være å kikke inn i vedboden min, og fikk fjernet en del skrot som jeg bar ut…. Ingen av delene var tunge, og jeg passet på å bruke høyre armen så mye som mulig. Alikevel protesterer den venstre ganske mye i kveld, så nå blir det å vile og atter vile så den blir i litt bedre humør igjen :o)) Jeg fant 3 store presenninger og to lange balkongkasser som jeg ringte på å spurte om naboen kunne tenke seg. Presenningene ville de gjerne ha nede på hytta hvor det alltid er noe som trenger å pakkes inn når sesongen er over, men kassene var de ikke så sikker på. Jeg skulle alikevel kaste dem så hvis de bestemmer seg for å kassere dem, gjør det slettes ingenting.

De inviterte meg inn på kaffe og kake, noe jeg ikke kunne si nei til vettu… Det var kozelig å synke ned i sofaen og skravle en laaaaaaang stund :o)) Jeg har verdens beste naboer som jeg har kjent i mange år, og det er alltid hyggelig å sitte ned å prate med dem.

2 kommentarer
    1. Jeg lest og koset meg med mange av innleggene dine. Du har en fin blogg og humor etter mitt hjerte. Og sĂĄ liker du Vera Lynn, det liker en 70 ĂĄring ogsĂĄ. Har nĂĄ lenket deg til min egen blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg