Lei meg selv igjen

Skulle ønske jeg kunne begynne dagen med et smil, og bare nyte den men så enkelt er det nok dessverre ikke…. Jeg har sovet relativt godt i natt, men når jeg våknet var skulderen min helt stiv og smertefull å jeg klarte ikke å bruke den før den hadde blitt forsiktig myket opp litt. Når dagen begynner sånn må jeg innrømme at jeg blir deppa og oppgitt…..

Når folk spør meg om hvordan jeg har det nå om dagen vurderer jeg ofte å lyge å si at alt er bra, for jeg tenker at hvis jeg hver gang skal beklage meg om hvor ille jeg har det. Ja, da blir de lei av det og av meg. Vet med meg selv at jeg ikke syntes det er så kjekt å møte folk som bare beklager seg om sykdom. På den andre siden så skal man jo være ærlig å si ting som de er, uansett hvor plagsomt det enn måtte være.

Uavhengig om jeg har vondt her og der så måtte kattedoen vaskes i dag…. Det var vel egentlig litt på overtid, men nå er det i allefall gjort. Ronja var inni der som skutt ut av en kanon så fort ny sand var kommet i, og hun trampa riktig lenge rundt i den nye sanden å riktig koste seg :o)) Etter å ha holdt på en stund spratt hun ut igjen, og dro selvsagt med seg en sti av sand, hehehe!! 

Ute har vinden løyet betraktelig i dag, og det er foreløpig ikke så mye skyer så sola kommer til å varmer opp. Når jeg sjekket gradene i sta var litt i underkant av + 10C i skyggen og det er jo ikke ille. I sola er det ordentlig varmt og godt, noe jeg merket når jeg var ute med søppel tidligere i dag. Jeg hadde slettes ikke behøvd å ta på den tjukke jakka jeg tok på, for det var helt deilig :o))

Pusene sover formiddagsluren sin så akkurat nå er det stille og rolig i heimen, men det er nok ikke så lenge før en av dem våkner…. Da kommer de bort til meg for å få litt koz før de igjen krøller seg sammen å sover litt til :o))


5 kommentarer
    1. Det er trist Ã¥ høre at du har det slik. Det kan virke som om det er jobben som er den utløsende faktoren til den vonde skulderen med mange ugreie bevegelser, løft og stillinger….???? Man mÃ¥ tenke pÃ¥ seg selv og ikke minst helsen sin!!!! Har en veninne som hadde noe av det samme. Hun var veldig plaget og dette medførte at hun ble trist og deprimert. Til slutt sÃ¥ orket hun ikke mer og tok tak i saken ( etter pÃ¥trykk og hjelp fra oss rundt henne). Hun gikk ned til en 50% stilling og la om kostholdet samtidig som hun begynte Ã¥ trene. Fikk selvfølgelig profesjonell hjelp til dette. Dette kostet henne smerte, tÃ¥rer og ikke minst penger. Men det var verdt det. I dag er hun glad og lykkelig og har mer eller mindre ingen smerter eller stive ledd. Kanskje en sÃ¥nn oppskrift kunne hjelpe deg ogsÃ¥, for ingen fortjener Ã¥ gÃ¥ rundt slik som du gjør nÃ¥……….Verdt et forsøk og lykke til!!!

    2. Bakedilla: Jeg har dessverre ikke rÃ¥d til Ã¥ gÃ¥ ned i 50% stilling… Økonomien er stram nok som den er !! NÃ¥r det gjelder trening sÃ¥ vet jeg at det kan gjøre underverker, men foreløpig har ikke det noen hensikt. NÃ¥ har jeg fÃ¥tt beskjed av legen Ã¥ ta det med ro og gjøre lette øvelser inntil betennelsen blir bedre :o)) Uansett takk for fin tilbakemelding :o))

    3. God bedring til deg. Sender deg en klem og håper at det hjelper. Det er ikke lett å leve med smerter så at humøret ikke er på topp skjønner jeg godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg