Et sikkert vårtegn

Det er ikke bare hestehov og løker i blomsterbeddene som er sikre vårtegn, nei det er også korpsene som pusser av instrumentene sine å tar seg en runde rundt i gatene i bydelen. Jeg kjenner jeg blir helt varm i hjertet når jeg hører musikken, og ser dem komme ned gaten nedenfor blokka :o))

I dag var det Østensjø Janitsjar som tok seg en luftetur… De er virkelig dyktige og det er alltid en fryd å høre på dem. Før om årene var det “gamlehjem” i høyblokka nedenfor, og på 17 mai pleide alltid korpset å stoppe utenfor å spille for de eldre. Da pleide vi ungene å løpe ned for å se og høre på, og etterpå gikk vi etter ned til skolen hvor det var og fortsatt er arrangemang utover ettermiddagen. Nå er det ikke lenger noen eldre som bor i høyblokka, og korpsene har lagt om ruta så de går sjelden forbi blokka mi… Derfor var det litt stas at de kom forbi i dag :o))

Da jeg gikk ut lå Ronja inne på senga mi og sov, men med det samme hun hørte musikken kom hun stormende å hoppet opp på det lille klatrestativet å satt der sammen med meg. Hun satt helt fasinert helt til de rundet hjørnet. Etterpå oppdaget hun et ringduepar som spaserte ute på bakken, og de var jo langt mer festlige å se på. Da de fløy avsted satte hun seg godt tilrette på armlenet til stolen, og der ble hun lenge… Syntes hun var så fin der hun satt :o))

Nå sitter jeg å ser på Star Wars – Return og the Jedi på Viasat 4… Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den, og de andre to men jeg blir aldri lei dem. Mange syntes jo at de siste Star Wars filmene er de beste, men det gjør ikke jeg. For meg er det de første som er de beste :o))

6 kommentarer
    1. Hehe har litt dårlig samvittighet i dag. Bare postet den, sidenjeg har hatt migrene fra helvete, skåret meg i fingern slik at jeg måtte sy, vannlekasje på vaskerommet m.m
      Men jaja… kan ikke rekke alt heller 😛

    2. julianogmamma: Nei det er sant, men jammen har du klart å få med deg mye alikevel!! Noen dager er jo bare sånn at alt går den veien høna sparker, så får en håpe fjørkreet ikke sparker for langt!!

    3. Vi har ikke hørt korpset enda men de er nok snart ute på tur her også. Fra drivhuset igår hørt jeg at det var unger ute og lekte og det er et sikkert vårtegn etter en lang og stille vinter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg