Forandringen er i gang

Fra den ene dagen til den andre forandrer alt seg ute i naturen, og de små museørene av noen blader på trærne har nå fått sin form… De ser ut som ordentlig blader, og skogen ovenfor begynner å bli tett sånn at man ikke kan se igjenom den lenger. Jeg bare elsker denne tiden av året :o)) 


(kilde: google.no)

Kjøttmeisen er veldig aktiv om dagen, og jeg ser dem fly rundt omkring fra furu til furu… De er noen artige små fjærballer, som jeg hadde mange besøk av før jeg glasset inn balkongen. De pleide alltid å komme på høsten å henge over kjøkkenvinduet å se inn, og for å fortelle at det var på tide å komme med vintermaten. Jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg ikke kunne fore dem mer, men heldigvis kom de ikke til å fly sultne for flere av naboene serverer dem også :o))

Jeg kjenner at jeg er i skikkelig vårmodus, og kozer meg med at det begynner å bli grønt overalt og varmere i været… Balkongdøren kan stå åpen dagen lang, og pusetassene mine kan løpe ut og inn som de vil. De koser seg også å syntes virkelig på dem :o))

Til morran i dag ble jeg vekket av at sola kilte meg på nesen, men etter å gjort ferdig morgenstellet til pusetassene var himmelen blitt litt grå og trist. Nå derimot har det begynt å klarne opp igjen å himmelen er blå litt her og der. Det er litt mer vind i trærne uten at det er spesielt kaldt.

Nå skal kaffekoppen fylles opp en gang til, og så skal jeg se ferdig episoden med Sex og Singelliv jeg nettopp satte på, blogges :o))

5 kommentarer
    1. Adoptivkatta forsøkte seg på kjøttmeisjakt men det gikk heldigvis bra for kjøttmeisen. Katta la seg til å sove i stedet. Det har vært en vårlig dag med masse hagearbeid men måtte gi meg da ryggen ikke ville mer. Jeg har satt ute litt planter og gjort ferdig flere ampler som skal henge ut.

    2. Har kjøttmeis som har rede på et fugl hus vi laget og hengte på vårt kirsebær tree. Og dem ser jeg flyver ut og inn til deres rede gjennom kjøkken vindu. Artig å se på dem også:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg