45 minutters tortur

Jeg var helt klar over at det ikke kom til å bli en behagelig sesjon hos fysioterapeuten i dag, men at det skulle bli så smertefult var jeg ikke klar over. Skal jeg bli bedre må hun behandle de smertefulle områdene, men for et mareritt å komme seg igjennom.

For å få det beste resultatet av behandlingen bør jeg helst ligge på magen, men det er ikke mulig for meg enda. Jeg gjorde et forsøk, men da hogg smertene til i skulderen og grenet seg nedover armen sånn at jeg mistet følelsen i fingrene. Derfor hadde jeg ikke noen annen mulighet enn å legge meg på siden. Det fungerer også, men det er ikke like lett for kroppen å slappe av. Vel, slappe av og slappe av er ikke så enkelt når noen står over deg og klemmer og drar fingrene over de vonde punktene. I dag var det så vondt at jeg klarte faktisk ikke å puste som jeg skulle, og fysioterapeuten måtte minne meg på det flere ganger. Da det gjorde som mest vondt var det som om kroppen ikke ville reagere på det jeg ba den om, og trekke pusten inn og ut var en av dem.

Da jeg trodde at alt var over og jeg satt på benken å hentet meg inn igjen, begynte hun å klemme og dra i musklene på den andre skulderen. Den har i grunnen ikke vært noe serlig smertefull, vel det var i allefall det jeg trodde, men herregud…. Det tok ikke lange stunden innen hun fant de rette punktene, og fyttikatta så vondt det var. Jeg klarte ikke å sitte rett opp, og bare sank sammen å tårene spratt fram, puh!

Fysioterapeuten sa at det var lenge siden hun hadde kjent at jeg hadde sånne store smerter, og det kan jeg skrive under på. Hun lurte på om jeg hadde snakket med legen min siden jeg var hos henne sist, men det har jeg ikke. Det er noe jeg skal gjøre når jeg skal til ham igjen… Årsaken er at fysioterapeuten mener jeg har en eller annen for for revmatisme, og syntes jeg skulle be å få komme til en revmatolog for uttreden. Det har jeg tenkt til å få henvisning til ved neste legebesøk.

Når jeg kom ut i bilen igjen var jeg helt skutt, men jeg var nødt til å handle litt så jeg dro rett bort på Rema i Østmarkveien… Skal nemlig lage vegetarkaker en dag denne uka, og da trengte jeg noen ingridienser. Blir spennende å lage dem igjen for det er en stund siden sist. Det skal være sopp i, men det har jeg ikke brukt før så det skal bli interressant å se hva det gjør med smaken. Jeg gjør det nok ikke før på onsdag tenker jeg, for i morgen har jeg noe annet på timeplanen så da rekker jeg det ikke.

Etter at jeg kom hjem slang jeg meg ned i stresslessen for å se litt på tv, men kreftene var borte så jeg gikk å la meg på senga å sovna før hode traff puta… Det gjorde godt med en vil, men jeg kjenner at kroppen langt fra er ordentlig utvilt så det blir nok ikke så lenge før jeg kryper under dyna igjen! 

GOD NATT!!

4 kommentarer
    1. I gode og onde dager!: Jeg må innrømme at jeg begynner å bli lei, og det er ikke noe annet å gjøre enn å ta behandling og gjøre øvelser så snur det seg nok til slutt.

    2. tombola: Det gjør nok det, og så kommer den harde jobben med å finne ut hvorfor dette er et tilbakevendende problem å hva jeg kan gjøre for at det ikke blir sånn igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg