Det vokser og gror

Det er ikke så lenge siden det var livløst og trist i blomsterbeddene mine, men når jeg tok runden rundt blokka i dag hadde det vokst seg til ganske så bra over alt :o)) At vi også har fått mye sol og varme har jo bare vært til hjelp + noen friske regnskyll på toppen.

Soleiebusken har stått full av gule blomster en stund nå, og på avstand ser den flott ut. Når man kommer litt nærmere innpå så ser man at blomstene begynner å takk for seg, så det beste er nok å stå litt på avstand å beundre den, hihihi!!

Jeg elsker å pusle om plantene mine ute i beddene, men en ting jeg ikke er begeistret for er denne plageånden…. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den, og hvert eneste år drar jeg opp metervis av den og fyller den ene søppelsekken etter den andre. Jeg har ikke lyst å bruke noe giftig til å bli kvitt den, så jeg håper noen har noen gode gamle kjerringråd som kanskje kan gjøre susen. Hadde alle plantene mine vært like levedyktig så hadde jeg grodd ned :o))

Klokkebusken min er nok en av favorittene, og litt lengre utpå så er den full av nydelige burgunder blomster som humlene elsker å romstere rundt i. Det var i grunnen derfor jeg plantet den for å tiltrekke humler til blomsterbeddet :o))

Vaktmesteren har gjort en god jobb med å klippe unna gresset etter at det hadde blitt veldig langt de siste dagene pga regnet vi fikk.

Hagehortensian min har også begynt å vokse, og om en måneds tid så har den vokst seg ganske stor med digre runde baller full av små hvite blomster. Samme hvor hardt jeg klipper den tilbake så kommer den igjen like flott hvert eneste år :o))

Tidligere i dag skinte sola og det var ganske deilig ute, men nå har himmelen blitt dekket av et grått lag med skyer å det ser nesten ut til at det kommer til å begynne å regne snart. Krysser fingrene for at det ikke skjer, for vi trenger ikke noe mer regn akkurat nå.

Når jeg kom hjem etter å ha vært ute i sta ble kattene helt ville, selv Ronja som ikke er av de mest aktive fikk fart på de korte bena sine. Begge to løp som gale igjennom heimen, ut på balkongen og inn igjennom kjøkkenvinduen å så inn på hvert eneste rom for så å snu for å løpe ut igjen. Så sloss de litt og ertet hverandre opp, hehehe!! Nå ligger de som slakt ute på balkongen og sover å henter seg inn igjen.

Nå skal denne damen lene seg tilbake og slappe av en stund mens Jessica Fletcher underholder en times tid. Blogges :o))

6 kommentarer
    1. Jeg hat nettopp vært ute og inspisert hagen, det blomstrer i vei her nå, men lufta er kald 🙁 Kanskje det er bra at veksten bremser opp litt nå. Den du kaller plagånden din lar jeg være, har du noen gang sett hvor flotte ‘blomsterklokker’ i lys rosa den får? Vet ikke hva den heter, men den slynger seg oppover busker og trær, visst nok en ‘snylter’, men den tar ikke næring fra noen 😀 Ha en så god kveld du bare kan 🙂

    2. Lillian: Jeg skal være enig med deg at den har flotte blomster… Et år hadde den dekket helt under naboens balkong, og det var fult med blomster. Det var første gangen jeg så det. Kommer nok til å fjerne den hos meg, for jeg vil heller se de andre plantene :o))

    3. Har 1 mål hage vi skjønner du, så her er det plass til det meste 🙂 PUH!! Litt av en jobb, men SÅ koselig atte 😀

    4. Det holder i massevis med to bedd, det viktigste er at det er velstelt og vakkert 🙂 Du med dine plager kan ikke holde på å bære jord og bark, å spa og herje, som vi gjør her. Dessuten trår hele familien til hvis jeg hyler HØYT, he he. Nå er det leggetid her, må passe på at ungene kommer seg i seng vet du 🙂 De har lakenskrekk når det er så lenge lyst ute, uansett om det gjøres mørkt i rommene, de bare vet at det er lyst ute 😀 Hyggelig å snakke med deg i kveldinga 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg