Megselv igjen..

Opp av senga spratt jeg før klokka ringte 07:45 i dag, og ikke var jeg trøtt heller…. Siden jeg hadde god tid laget jeg meg frokost å satt meg inn i stua mens jeg så litt på tv. Matlysten var ikke akkurat på topp så tidlig på morningen men jeg fikk da i meg en skive brød og en yoghurt, og det var jo ikke så ille syntes jeg. Etter frokost spratt jeg rett inn i dusjen å gjorde meg ferdig i en fei… Håret mitt så ikke ut i det hele tatt, men siden jeg skulle til frisørdamen spilte det ingen rolle….

Rita kom i hurtig tempo over parkeringsplassen i det jeg holdt på å hente ut en gratislapp til parkeringen, og da var det bare å sette inn turbo’n sånn at jeg ikke lot henne vente i evigheter på meg. Det var godt å få fasong på håret igjen, noe som gjør at jeg føler meg mye mer vel med en gang :o)) Etterveksten har også blitt godt gjemt under en lys fin farge…. Ikke det at den syntes så godt nå som jeg har blitt Nestenblondine. Det var nok verre den gangen jeg farget håret svart!!

Etter at håret var blitt fixet dro jeg bort på Rema og handlet inn litt til helgen, ikke det at jeg trengte så vanvittig mye akkurat. Siden det er St. Hans i morgen trodde jeg at det skulle være fult av folk som skulle handle som om deres siste dag var kommet, men det var nesten ingen der. Antagelig var jeg vel der altfor tidlig….

I dag for 7 år siden døde den snille gode mamman min av kreft, og for å hedre og minnes henne dro jeg ned på Alfaset Gravlund å tente lys for henne. Savner å ikke kunne prate med henne hver dag, og hennes gode humør og kvikke bemerkninger :o)) Til torsdag er det bursdagen hennes så da blir det et nytt besøk!

Det var et sørgelig syn der, for blomsten jeg hadde plantet hadde takket for seg så jeg må på hagesenteret og kjøpe ny plante. Mine to kuletujaer var også i ferd med å takke for seg, noe jeg egentlig så da jeg var å plantet til 17. mai. Jeg bestemte meg da for å ta de opp, men det klarer jeg nok ikke selv for de har røtter ned til jordens midtpunkt omtrent. Jeg tror ikke at jeg skal sette ned noen busker igjen, men heller noen fine sommerblomster.

I går kom Anne hit en tur for å skravle litt, vel egentlig ganske mye…. Hun kom akkurat da jeg var ferdig i vaskekjelleren, og ble til langt ut på kvelden. Jeg hadde en pakke i fryseren med “Fisk i pose” med middelhavssmør som jeg serverte til middag. Så delik,at så det ut da jeg hadde lagt opp på talerkenen, men da vi satte kniven i fisken var den iskald. Ikke annet å gjøre enn å sette inn hele middagen inn i ovnen under varmluft i 10 minutter til, men da så den ikke like delikat ut… Smaken derimot var det ingenting i veien med, alikevel så syntes jeg at den typen med pesto var litt bedre. Når middagen hadde fått sunket litt fant jeg fram is som vi koste oss med… Koselig med sånne kvelder når noen stikker innom noen timer for å skravle :o))

Været har forbedret seg betraktelig utover dagen, og det kraftige regnet vi hadde tidligere i dag er borte… Nå kan jeg se antydning til blå himmel og litt sol her og der, så for de som har tenkt til å feire St. Hans ute ved bål eller grill ser det ut til å bli en fin kveld. De bør nok kle på seg litt for det blåser ganske kraftig ute. Selv har jeg ikke tenkt meg ut i kveld, nix her blir det en Mojito eller to foran tv-skjermen… Kanskje ikke det mest spennende å gjøre på en lørdagskveld, men hva gjør nå det….

Ha en fin lørdagskveld, blogges!!

4 kommentarer
    1. Hei kjære søster :O) Er det alt 7 år siden mammaen din døde,uff. Hun var så inderlig snill og god. Skjønner godt at du savner henne, husker hennes gode snille væremåte. Savner henne selv jeg, klarte ikke holde i gjenn tårene når jeg så bilde av henne nå . Hun fikk en plass i alle sitt hjerte hun, alle ble så glade i mamma Anne.
      Kos fra lillesøster <3

    2. Du minnet meg å farge håret:) det trengs også. Grå hår begnnernå synes.
      Har også besøk en vennine i går kveld. Jeg tok med rekesalat og har laget kjøttrett og nudler.
      I dag blir jeg hjemme og lager kort og det blir trening i kveld. Det regner og vil ikke være våt:)

    3. lailasfoto: Jeg skjønner heller ikke helt at det alt har gått 7 år, det er som det skjedde for bare et år eller to!! Hun var ikke vanskelig å savne, en flott dame med et stort hjerte :o)) Klemz!!

    4. foreignerat50: Min naturlige hårfarge nå er plantinablond, så du kan tenke deg hvor godt etterveksten syntes når håret mitt ble farget svart, heheh!! Så derfor er det deilig at jeg er lys sånn at det ikke syntes så godt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg