Botanisk Have i dag…

I går avtalte jeg med Anne at vi skulle dra en tur ned til Botanisk Have for å ta noen bilder, og for rusle litt rundt. I flg værmeldingen skulle dagen i dag være den siste med fint vær, og da må man jo dra nytte av det å være ute litt. Jeg har ikke vært så veldig mye i bevegelse den siste tiden, så jeg trengte virkelig å røre litt på meg. Anne kom ved 10 tiden, men siden jeg hadde klart å forsove meg litt var jeg ikke helt ferdig. Begge to hadde med to kamera, speilrefleksen og det litt mindre Nikon S9300.

Det ble virkelig en deilig og flott dag, og jeg storkoste meg med å rusle rundt i parken med å ta bilder… Inne blandt trærne sang svarttrosen så vakkert, og det er noe av det triveligste jeg vet om. Man blir rent i godt humør av å høre på kvittringen. Jeg begynte med å ta bilder med speilrefleksen, men gikk etterhvert over til å bruke det røde Nikon kameraet. Har ikke helt lest bruksanvisningen og fikk ikke helt til macrofotograferingen med en gang, men med litt hjelp av Anne så ble det sus over sakene. Kameraet tar gode bilder når man bare bruker det på rett måte….

I et av de siste beddene sto denne lille karen, og en sånn skulle det nok ha vært i flere blomsterbedd… I allefall mitt, for enkelte at det med å lufte hundene sine over gresset å så går de inn å gjør fra seg. Jeg elsker både hunder og katter, men det er ikke så festlig å rufse rundt i jorden når man hele tiden finner lange brune pølser i forskjellige størrelser!!!

Det blir nok mange flere sånne dager med kamera i hånden i løpet av sommeren. Neste gang blir det kanskje tur rundt i Oslo, for det er mange steder jeg ikke har vært på der som kan være hyggelig å besøke :o))

16 kommentarer
    1. Botanisk hage ville vært en drømmedag for meg! Heldig er du som har en i nærheten, den nærmeste her er i Tromsø 3,5 timers kjøring herfra. Nydelige blomsterbilder så jeg blir bittelitt misunnelig. ;-D

    2. hobbyting: Jeg er sÃ¥ takknemlig for at jeg kan dra tid nÃ¥r jeg har lyst… Det koster ingenting Ã¥ komme inn, og man kan gÃ¥ der i timesvis Ã¥ bare nyte alle de flotte blomstene :o)) Du hadde definitivt kozt deg der :o))

    3. Supre bilder, Рjeg m̴ virkelig sett meg inn i mitt hybrid-kamera fra Samsung, Рblir oftest til at jeg bruker mobilen.
      Botanisk hage er koselig, Рvar dere innom kafeen ogs̴??

    4. terand: Ta med deg kamera overalt du gÃ¥r og knips i vei…. Selv om mobilkameraet tar flotte bilder sÃ¥ tror jeg nok det andre tar bedre nÃ¥r du lærer deg Ã¥ bruke det :o))

      Nei, vi var ikke innom kafeen denne gangen… Vi hadde med oss litt Ã¥ spise og vannflasker som vi tok fram nÃ¥r vi satte oss ned Ã¥ slappet av litt.

    5. Jeg vet, – er linse og greier, – men du kjenner meg, – skal ha, men hvordan bruke? – jaja, – fÃ¥r bare prøve meg frem!
      Er like koselig med egen niste da, – finne seg en benk og bare kose seg, og roe ned!!

    6. terand: Du fÃ¥r bli med oss neste gang vi skal ut pÃ¥ en aldri sÃ¥ liten fotosafari… Vi har tenkt Ã¥ ta oss en tur ned til Østensjøvannet, masse natur og fugler… Ypperlig anledning til Ã¥ fÃ¥ testet ut kamera ditt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg